Carlos Tavares, šéf Stellantisu, tvrdí, že voľby do Európskeho parlamentu ako aj prezidentské voľby v USA môžu spomaliť nástup elektromobilov.
Nie, nebojte sa. Týka sa to len Nemecka.
Budú vôbec niekedy bezemisné vozidlá - od výroby až po prevádzku?
Žiadna dotácia na elektromobily nepomôže slovenský vozový park výrazne omladiť, pretože sú pre väčšinu zákazníkov príliš drahé alebo nepoužiteľné pre ich potreby, tvrdí Milan Kočka.
Renault nedávno nadobro vyčlenil výrobu spaľovacích motorov do nového podniku Horse.
Nemecká automobilka sa bude zameriavať na biopalivá.
General Motors síce už naplánoval elektrickú budúcnosť pre Cadillac či Buick, no so spaľovacími motormi to ešte nezabalí.
OLIVER BAKOŠ: Každý si napríklad môže kúpiť elektrickú kolobežku, a potom ho zákaz spaľovacích motorov v celej EÚ vôbec nezaskočí.
Na strane krajín, ktoré nariadenie odmietajú, je veľmi silný hráč.
Automobilky volajú po zásadných zmenách termínov.
Pozíciu Sasky považujem za nesprávnu a nekorektnú. Saska ide ťažiť z nejakého prirodzeného odporu ľudí voči zákazom, tvrdí Mikloš.
Európska únia sa rozhodla, že mobilita budúcnosti je elektrická. Vývoj však ešte nepokročil natoľko, aby elektrické autá vo všetkom nahradili vozidlá poháňané spaľovacími motormi.
Uznesenie podporilo 127 zo 145 prítomných poslancov.
Sulík prehovoril aj o Geissenovcoch, klimatickej zmene a jeho nástupcovi Karlovi Hirmanovi, ale aj o tom, čo chystá Saska.
Elektrické auto by si kúpil v prípade, ak by sa zmenili podmienky.
Prakticky všetky autá stoja viac ako 30-tisíc eur. Je to šialené, hovorí Sulík.
Saska hovorí, že urobí všetko preto, aby sa automobily so spaľovacím motorom mohli predávať aj po roku 2035.
Spaľovacie motory sa budú používať až do polovice tohto storočia.
Zákaz predaja áut so spaľovacími motormi po roku 2035 nemá na Slovensku podporu naprieč celým politickým spektrom.
MŽP trvá na tom, že delegácia ministerstva neporušila uznesenie výboru tým, že nehlasovala proti nariadeniu o zákaze výroby spaľovacích motorov.