Po Smarte a Jaguare oznámil aj Ford, že do budúcnosti ráta v Európe už len s elektromobilmi. Stane sa tak skôr, ako by ste čakali.
Ak Briti zakážu v roku 2030 predaj áut so spaľovacími motormi, Stellantis pravdepodobne zastaví akékoľvek svoje ďalšie investície do svojej britskej fabriky.
Zdá sa, že spaľovacie motory odídu do minulosti skôr, ako sme si predstavovali. Nie z vôle zákazníkov ani automobiliek.
Brusel pripravuje posledný klinec do rakvy spaľovacích motorov – emisnú normu Euro 7. „Je to vojna vyhlásená autám na benzín a naftu,“ tvrdia experti.
Kalifornia chce byť v doprave čo najzelenšia, a to čo najrýchlejšie. Narazila však na kritiku z tej najneočakávanejšej strany.
MARTIN MAJERNÍČEK: Výrobcovia automobilov nežiadajú povolenie na produkciu neekologických vozidiel. Chcú len čas na nadýchnutie.
S koncom spaľovacích motorov, ktoré sú označované za hlavných vinníkov znečistenia atmosféry CO2, to nebude také horúce, akoby si priali niektorí politici či aktivisti.
Ceny áut s naftovými motormi v západnej Európe klesajú. Panika sa šíri najmä v oblasti väčších miest, ktoré sa vyhrážajú zákazmi vjazdu.
Nové pravidlá majú platiť pre plavidlá so spaľovacím motorom. Budú mať zakázanú plavbu, kotvenie či státie v najprísnejšom I. a II. stupni ochranných pásiem.
Krajiny a mestá v Európe volajú po zákaze automobilov so spaľovacími motormi. Veľká Británia a Francúzsko chcú zakázať ich prevádzku od roku 2040.
Po Nórsku, Holandsku a Francúzsku začína s myšlienkou úplného zákazu áut so spaľovacími motormi koketovať aj európska automobilová veľmoc – Nemecko.