Pozíciu Sasky považujem za nesprávnu a nekorektnú. Saska ide ťažiť z nejakého prirodzeného odporu ľudí voči zákazom, tvrdí Mikloš.
Európska únia sa rozhodla, že mobilita budúcnosti je elektrická. Vývoj však ešte nepokročil natoľko, aby elektrické autá vo všetkom nahradili vozidlá poháňané spaľovacími motormi.
Uznesenie podporilo 127 zo 145 prítomných poslancov.
Sulík prehovoril aj o Geissenovcoch, klimatickej zmene a jeho nástupcovi Karlovi Hirmanovi, ale aj o tom, čo chystá Saska.
Elektrické auto by si kúpil v prípade, ak by sa zmenili podmienky.
Prakticky všetky autá stoja viac ako 30-tisíc eur. Je to šialené, hovorí Sulík.
Saska hovorí, že urobí všetko preto, aby sa automobily so spaľovacím motorom mohli predávať aj po roku 2035.
Spaľovacie motory sa budú používať až do polovice tohto storočia.
Zákaz predaja áut so spaľovacími motormi po roku 2035 nemá na Slovensku podporu naprieč celým politickým spektrom.
MŽP trvá na tom, že delegácia ministerstva neporušila uznesenie výboru tým, že nehlasovala proti nariadeniu o zákaze výroby spaľovacích motorov.
Vláda je podriadená parlamentu a musí plniť jeho pokyny, podotkol Kollár s tým, že ministerstvo životného prostredia nerešpektovalo rozhodnutie NR SR.
„Je korektné povedať, čo bude za krajšie životné prostredie. Slovenský priemysel aj občania zaručene prehrajú,“ vyhlásil Richard Sulík.
Aj keď nie je isté, že v roku 2035 dôjde k úplnému zákazu spaľovacích motorov, automobilky od nich dávajú ruky preč.
Proti sa dnes vyslovili iba Taliansko a Poľsko, ktorých nesúhlas však nestačil na zablokovanie pravidiel.
Po roku 2035 bude ďalej možné nanovo registrovať vozidlá so spaľovacími motormi, ak budú tankovať uhlíkovo neutrálne palivá.
Heger chce summit využiť aj na neformálne rozhovory s partnermi o budúcnosti automobilového priemyslu, čo je pre Slovensko kľúčová téma.
Koncern chce priamo konkurovať Tesle, posilniť svoju pozíciu v USA a v Číne a stať sa dominantným výrobcom elektromobilov v Európe.
O vývoj pravdepodobne poslednej generácie spaľovacích motorov koncernu VW sa postará česká Škoda.
Pod spoločný francúzsko-čínsky podnik bude patriť 17 fabrík, fungovať by mal začať už od januára budúceho roku.
Je to definitívne. Od roku 2035 bude v celej Európskej únii zakázané predávať autá spaľujúce benzín alebo naftu. Výnimiek je minimum.