Návšteve čerpacej stanice sa nevyhne žiaden motorista. A keďže na „pumpu“ radi nejazdíme, dotankujeme, až keď sa rozsvieti kontrolka. Koľko kilometrov máme ale vlastne ešte k dispozícii?
Brusel sa síce chváli, že sa mu za posledných desať rokov podarilo zraziť emisie CO2 pri autách o 41,3 gramu na kilometer. Lenže vlani to nefungovalo. A to ani na papieri.
Nemecký autoklub ADAC zverejnil výsledky najnovšieho Eco Testu. Opäť sa ukázalo, že druh paliva nie je zázračným receptom na nižšiu spotrebu a redukciu emisií. Diesel môže byť čistejší ako plug-in hybrid.
Americká agentúra pre ochranu životného prostredia EPA vydala svoju pravidelnú štúdiu Light Duty Fuel Economy Trends. Sleduje vývoj priemernej spotreby áut v USA. A prekvapí hneď z niekoľkých dôvodov.
Americká agentúra EPA zverejnila rebríček „najpažravejších“ áut. Nevynechala superšporty ani veľké SUV. Takže koľko benzínu si vypýta na 100 km Bugatti Chiron alebo Jeep Grand Cherokee Trackhawk? Pozrite sa.
Nová metodika merania spotreby WLTP platná od septembra robí automobilkám vrásky na čele. A hlbšie, ako predpokladali. Dokladujú to výsledky testu spotreby malého VW Up! GTi.
Rozdiel medzi reálnou a udávanou spotrebou je stále priepastnejší. Dokladuje to aj najnovšia analýza výskumného inštitútu Icct Europe. Kým pred desiatimi rokmi predstavovala odchýlka len 15 % dnes je to viac ako štyridsať. No sú aj výnimky.
Praktiky, keď je reálna spotreba nového auta v premávke oveľa vyššia, ako sľubujú predajcovia v dokumentoch k autu, budú onedlho neprípustné.
IGOR MELICHER: Emisná kauza Volkswagenu odhalila pridaný softvér, ktorý skresľoval ukazovatele vypustených emisií.
Modernejšie testy áut, ktoré vstupujú na európsky trh, sú súčasťou nových pravidiel typového schválenia motorových vozidiel. Súhlasili s nimi členské krajiny Európskej únie.
Nová metodika merania spotreby áut by mala začať zatvárať nožnice medzi katalógovou a reálnou konzumáciou paliva. Cyklus označený skratkou WLTP ráta aj s testami v bežnej premávke.
Britský web John Honest zbiera už roky údaje o reálnej spotrebe áut. A to priamo od užívateľov. Na základe svojich dát zostavil rebríček tých, ktoré vykazujú najvyššiu odchýlku. Teda spotrebujú viac paliva ako udáva výrobca.
Koncern Volkswagen chce po afére Dieselgate späť dôveru svojich zákazníkov. Aj preto plánuje uskutočniť podobný krok ako francúzsky koncern PSA. Zverejní, akú spotrebu majú jeho autá v reálnej premávke.
Francúzsky koncern PSA sa vlani podujal na neobyčajný krok. V reakcii na aféru Dieselgate začal so zverejňovaním skutočnej spotreby. A teraz spustil webovú „kalkulačku“, ktorá udáva „nelaboratórnu konzumáciu“ až tisíc áut.
Kým katalógová spotreba áut stále klesá, tá reálna ostáva prakticky na tej iste úrovni ako pred rokmi. Ohýbanie reality kvôli emisiám dosiahlo gigantické rozmery.
Britský magazín What Car? otestoval reálnu spotrebu štrnástich nových áut. A výsledok? Len tri si vystačili s oficiálne udávaným množstvom paliva. Ostatné boli smädnejšie.
Tento prieskum síce pochádza z USA, ale jeho závery môžu byť poučné aj pre Európu. Napriek odlišnej štruktúre vozového parku totiž ukazuje, že zmenšovanie objemov a nástup turbodúchadiel nemusí znamenať nutne nižšiu spotrebu.
Britský magazín What Car? zverejnil ďalšiu sériu meraní reálnej spotreby áut, ktorú nazýva True MPG. Nožnice medzi skutočnosťou a fikciou v „techničáku“ sú opäť poriadne roztvorené. Od 5,9 až do neuveriteľných 61,4 %.
Pôvodný zámer zraziť priemernú spotrebu áut v USA do roku 2025 na 5,2 litra na 100 km je nereálny. Uznala to aj Americká agentúra pre ochranu životného prostredia EPA.
Koncern PSA pokračuje v spolupráci s nezávislou spoločnosťou T&E v meraní reálnej spotreby svojich modelov. Ukazujú to, čo už všetci dávno vieme. Od tej laboratórnej sa líši doslova dramaticky. V niektorých prípadoch aj o viac ako 60 %!