Francúzsky koncern PSA Peugeot/Citroën splnil svoj sľub. Spolu s nezávislou organizáciou Transport & Environment odmeral produkciu emisií CO2 v reálnej prevádzke. Tá sa líši od oficiálnych údajov, súčasnej metodiky NEDC, od 22,5 až do 55,6 %. Je to ale prekvapenie?
Nemecké dopravné združenie VCD zverejnilo najnovší ekorebríček Auto-Umweltliste 2015/2016, ktorý zo štyristo prihlásených vozidiel vybral desať s najnižším dopadom na životné prostredie.
Nemecký magazín Auto Bild zostavil rebríček najúspornejších áut v ôsmich triedach. Ale pozor! Nejde o papierovú, ale o reálnu spotrebu. Najlepšie si vedú autá s naftovými motormi. Tým nestačia ani hybridy.
Výrobcovia automobilov vyvíjajú na Brusel tvrdý tlak, aby sa nová, reálnejšia metodika merania spotreby WLTP odsunula z roku 2017 minimálne na rok 2020. Inak nedokážu splniť emisné normy.
Znižovanie produkcie CO2 pri autách nás donúti v budúcnosti siahnuť hlbšie do vrecka. Bez drahých technológií to totiž nepôjde.
Máte dojem, že vaše auto „žerie“ viac, ako udáva výrobca? Je to tak. Rozdiel môže byť až 40 %! Vyplýva to z nekompromisnej správy organizácie Transport & Environment.
Zdá sa vám, že vaše auto spotrebuje viac paliva, ako udáva výrobca? Nie je to len subjektívny pocit. Ekotesty nemeckého autoklubu ADAC ukazujú, že odchýlka môže dosiahnuť aj viac ako 50 percent.
Nemecký autoklub ACE uskutočnil test reálnej spotreby 91 modelov áut 23 značiek. Až 87 z nich spotrebovalo viac paliva ako udáva výrobca.