Majstrovstvo Menzela spočíva v detailnom modelovaní charakterov, akoby ich mala snímať kamera. Pritom, na rozdiel od mnohých operných režisérov, prostriedky filmárskeho kumštu necháva za bránami divadla.
S uvádzaním javiskového odkazu Richarda Wagnera sa na Slovensku pýšiť nemôžeme. Najnovšie sa však na to podujalo košické Štátne divadlo s operou Víly.
Prvá premiéra baletu Štátneho divadla Košice v novom roku, ktorou bude v utorok 21. marca experimentálne tanečné divadlo Denník A. Frankovej, bude z viacerých dôvodov jedinečná.
Žijem a všetko sa mi len sníva, alebo som už blízko hranice, spoza ktorej niet návratu? Pýta sa mladá Eszter, ktorá pri motocyklovej nehode stratila snúbenca.
Smiešne vykračujúci večný tulák v priúzkom saku, priširokých nohaviciach, s neodmysliteľným klobúkom na hlave ožíva na javisku.
Dramatizácie slávnych románov sa v poslednom čase stali v repertoároch väčšiny slovenských divadiel viac pravidlom ako výnimkou.
Aj keď sa o živote Spartaka, otroka, gladiátora a vodcu tretieho neúspešného povstania otrokov v starovekom Ríme, zachovalo málo informácií, umelcov inšpiruje cez stáročia.
Posledné roky sa zdalo, že činohra Štátneho divadla Košice sa spoliehala skôr na ľahšie žánre. No premiéra dramatizácie románu Solaris ohlásila prudký obrat.
Sci-fi triler a love story v jednom alebo filozofická detektívka o zmysle existencie.
Inscenačný kľúč k Trubadúrovi nenašla v Nórsku žijúca slovenská režisérka Zuzana Gilhuus v hudobno-divadelnej poetike Giuseppe Verdiho.
Choreografka a baletná pedagogička Marilena Halászová oslávila životné jubileum. Košické Štátne divadlo jej venovalo predstavenie baletu Ludwiga Minkusa Bajadéra.
Sen sa stáva skutočnosťou a naopak. Aj v romantickej komédii Sen noci svätojánskej, ktorá patrí k najčastejšie uvádzaným Shakespearovým hrám.
Čisto hypoteticky a v parafráze Mozartovho výroku o Pražanoch. Nezvolal by dnes Giacomo Puccini "moji Košičania mi nerozumejú“? Dôvodov by našiel nemálo.
Zbojníci v texaskách a žandári v sakách. Tak interpretuje príbeh legendárneho muzikálu Ernesta Brylla a Katarzyny Gärtnerovej Na skle maľované režisér Milan Antol.
Voľnomyšlienkara napísal Eric-Emmanuel Schmitt, spisovateľ, dramatik a režisér, ktorý v súčasnosti patrí k najúspešnejším francúzskym autorom. Svedčí o tom aj preklad jeho diel do štyridsiatich jazykov.
Príbehom lásky, cti, viny, trestu a zúfalých prehier vdýchli nový život tvorcovia operného predstavenia, ktoré má v piatok večer premiéru v Štátnom divadle Košice.
Dráma krásnej zaľúbenej ženy, ktorá kvôli ľahkovážnemu mužovi opustí nielen manžela, ale - čo ju bolí najviac - aj syna. Do jedinej vety možno vtesnať príbeh rozsiahleho Tolstého románu, ktorý oživuje pohyb tanečníkov na javisku Štátneho divadla Košice.