Ďalší, už tretí plánovaný termín ukončenia meškajúcej stavby prvého úseku diaľnice D1 Jánovce - Jablonov nie je stále známy.
Stavebné firmy, ktoré usvedčili z kartelovej dohody, sa už koncom augusta tohto roka budú môcť ďalej uchádzať o miliónové verejné zákazky.
Stavebná spoločnosť Doprastav je na ceste do daňového raja. Výsledkom jej reštrukturalizácie môže byť aj zmena majiteľa.
Šesť stavebných spoločností, ktoré sa podieľali na kartelovej dohode, sa bude môcť naďalej uchádzať o verejné zákazky.
Stavebná produkcia v júni tretíkrát v tomto roku medziročne klesla, a to o 4,9 % na 398,8 mil. eur.
Šesť stavebných firiem, ktoré dostali pokutu za kartel a boli vylúčené zo súťaží, sa môžu opäť zapojiť do štátnych tendrov.
Veriteľský výbor predlžil Doprastavu lehotu na predloženie záverečného návrhu reštrukturalizačného plánu o šesťdesiat dní.
Spoločnosť Doprastav, ktorá pokračuje v reštrukturalizácii, v minulom roku vykázala stratu po zdanení 60,405 milióna eur.
Stavebná produkcia v máji tretíkrát v tomto roku medziročne vzrástla, a to o 2 % na 386,1 mil. eur.
Slovenské stavebníctvo v tomto roku ukončí svoj predchádzajúci päťročný prepad a jeho výkony veľmi mierne vzrastú.
Stavebné firmy nemajú doteraz zaplatené za vyše štvrtinu vykonaných prác.
V novom stavebnom zákone bude aj ročná amnestia na čierne stavby. Po nej sa už nebudú dať dodatočne zlegalizovať.
Stavebná produkcia v apríli druhýkrát v tomto roku medziročne klesla, a to o 6 % na 326,5 mil. eur.
Stavebný gigant Doprastav je zatiaľ prvou firmou v sektore, ktorá požiadala o reštrukturalizáciu - teda ozdravný hospodársky plán.
JURAJ DRAXLER: Problémy dvoch tradičných veľkých stavebných firiem, Váhostavu a Doprastavu, ktorý je aj oficiálne v reštrukturalizácii, zďaleka plne neodhaľujú problémy tohto sektora.
Stavebná spoločnosť Váhostav - SK, a.s. stále rokuje so svojimi dodávateľmi o úhrade záväzkov za vykonané ale nezaplatené práce.
Samosprávne kraje zatiaľ nevedia, ako majú v tendroch na práce postupovať voči stavebným spoločnostiam pre ich účasť na kartelovej dohode.
Slovenská správa ciest (SSC) nevie, ako má postupovať voči stavebným firmám, ktoré sa podieľali na kartelovej dohode.
Pokutu pre účasť na kartelovej dohode spred deviatich rokov doteraz zaplatili dve zo šiestich stavebných firiem.
Menšie stavebné firmy, ktoré pomáhajú pri výstavbe modernej železničnej trate, čakajú na vyplatenie svojich faktúr už niekoľko mesiacov.