Čínska automobilka Dongfeng už rokuje s talianskou vládou o podmienkach výstavby veľkej automobilky.
Carlos Tavares dostal takú odmenu, že fakticky za každý deň minulého roku zarobil 100-tisíc eur. Rodák z Portugalska stojí na čele koncernu Stellantis.
Ostal benzín, diesel a elektrickým verziám zvýšili dojazd. Vyskúšali sme si naftu v Opeli Combo a cítili sme sa v ňom ako v osobnom aute.
Neuralgickým bodom elektromobilov sú batérie. Môžu za všetky ich nevýhody. A tou je aj vysoká hmotnosť.
Platia alebo neplatia protiruské sankcie? Európsko-americký koncern Stellantis tvrdí, že nad svojimi bývalými závodmi v Rusku stratil kontrolu.
Stellantis má monopol na výrobu, export a predaj čínskych áut Leapmotor mimo Číny. A má s touto značkou veľké plány.
Podľa neho bude trnavská automobilka pre svoje kvality vedúcim bojovníkom skupiny Stellantis.
Taliani chcú na svojom území popri Fiat ďalšieho veľkého výrobcu áut. So Stellantisom sa na jeho príchode nevedia dohodnúť.
Na ročný plat šéfa Stellantisu musí priemerný zamestnanec koncernu odpracovať vyše 43 rokov.
Podľa šéfa Renaultu Lucu de Mea je v hre aj vznik "automobilového Airbusu", ktorý by umožnil efektívne zdieľanie nákladov pri vývoji lacných elektromobilov.
Podľa Talianov má francúzska vláda na koncern príliš veľký vplyv, čo sa odráža na podpore francúzskych značiek na úkor talianskych.
V kuloároch sa objavili reči, že magakoncern Stellantis by mohol finančne vstúpiť do Renaultu, ktorému aktuálne ruže práve nekvitnú.
Aby sa rozvíjala vodíková infraštruktúra, musia jazdiť vodíkové autá. Stellantis týmto typom pohonu vybavil rovno osem dodávok.
Súčasné elektromobily Stellantisu majú len malé batérie s kapacitou približne 50 kWh. To všetko zmení nová platforma STLA Large. Už tento rok.
Ide o objednávku "v ráde miliárd eur", ktorá by sa mala realizovať postupne v priebehu troch rokov.
Slovenský automobilový sektor sa opäť dostáva na predkrízové čísla, keď výroba dosahovala rekordné úrovne.
Kedysi Čína kopírovala západné technológie. Teraz sa karta obrátila. Stellantis poškuľuje po nápade automobilky Nio.
Carlos Tavares, šéf Stellantisu, tvrdí, že voľby do Európskeho parlamentu ako aj prezidentské voľby v USA môžu spomaliť nástup elektromobilov.
Lancia v súčasnosti predáva iba jediný model a na jedinom trhu. Je ním dosluhujúca generácia Ypsilonu, ponúkaná len v Taliansku.
Stellantis odporúča, aby plug-in hybridné Jeepy majitelia nenabíjali a parkovali na otvorenom priestranstve ďalej od iných vozidiel.