Toto je dobrá správa pre tých, čo majú záujem o kúpu ojazdeného elektromobilu, ale veľmi zlá pre tých, čo zvažujú kúpu nového.
Jazdenie na elektrickom aute môže byť v porovnaní so spaľovacími ekonomicky výhodnejšie, no to ešte neznamená, že celková prevádzka elektromobilu je lacnejšia.
Asi neprekvapí, že na vrcholových pozíciách nájdeme luxusné elektromobily.
Hoci trh s ojazdenými elektrickým autami sa ešte nedostal na úroveň trhu jazdeniek so spaľovacími motormi, už teraz sa ukazuje trend, ktorý nepoteší majiteľov nových elektromobilov.
Strata hodnoty elektrických áut je rýchlejšia ako pri autách so spaľovacím motorom. Potvrdzuje to viacero štúdií.
Nie každý uvažuje pri kúpe nového auta nad tým, že ho bude o niekoľko rokov predávať, no väčšinou sa tak stane.
Ak si kupujete nové auto, zväčša na to nemyslíte. Lenže po rokoch môžete na výber značky doplatiť.
Koľko stojí prevádzka elektromobilu? Tak to všetko spočítal nemecký autoklub ADAC.
Kúpiť si dnes elektromobil je možno lákavé, ale z ekonomického hľadiska nevýhodné. Aspoň zatiaľ.
Pri kúpe nového auta málokto pomýšľa na jeho predaj. Lenže práve pri zohľadnení tohto aspektu sa dá zarobiť.
Briti zisťovali, na ktorých autách prerobia majitelia najviac. Pre Škoda, že majú volant na pravej strane.
S veľkou cenou prichádza aj veľká strata hodnoty.
Analýza americkej spoločnosti iSeeCars nie je dobrou vizitkou najmä pre elektromobily. Ukazuje totiž, že ekologické autá trpia vysokou stratou hodnoty.
Koľko vás stojí luxus vlastného auta? Ak doň započítate všetky náklady, nie je to veru málo. Sú však modely, ktoré váš účet zaťažia menej než iné. Nemecký autoklub ADAC to všetko spočítal.
Viete, ktorá položka prevádzky auta je najvyššia? Nie sú to náklady za palivo ani poistenie, ale strata hodnoty. Analytická spoločnosť BF Forecasts vypočítala, na ktorých prerobíte najmenej. A to v percentách aj eurách.
Nemecký autoklub ADAC zostavil rebríček najstratovejších modelov áut. Na tých najhorších prerobíte už rok po kúpe viac ako 20 %. Pri tých najlepších len desať. Parkuje niektoré z nich aj vo vašej garáži?
Strata hodnoty je najväčšou položkou prevádzky auta. Nie každé je na tom však rovnako. Ak chcete ušetriť, zvažujte to už pri kúpe. Nemecký Focus zostavil štatistiku, ktorá ukazuje, ktoré autá si najviac držia hodnotu.
Stratiť po troch rokoch prevádzky 50 % z ceny Mercedesu a 50 % z ceny Dacie nie je pochopiteľne to isté. Preto štatistiky áut s najvyššou zostatkovou hodnotou zoradil nemecký Focus aj podľa skutočnej straty v eurách.
Americký server iSeeCar.com zisťoval, ktoré autá strácajú vekom na hodnote najviac a ktoré najmenej. Kritériom však nebola značka ani typ automobilu, ale jeho farba. Závery sú prekvapujúce.
Vlastníctvo auta znamená veľké náklady. Najväčšou položkou, ktorá zaťaží váš rozpočet, je však samotná strata hodnoty vozidla. Nie každá značka je na tom ale rovnako.