V súvislosti so šírením nákazy zavádzajú obchodné reťazce ďalšie dočasné opatrenia.
Spolu s akciovými banánmi si ľudia do košíkov často vkladajú nútenú prácu, zneužívanie žien a detí.
Spotrebitelia sa presúvajú od veľkých týždňových nákupov k menším jedno- až dvojdňovým do menších predajní, ktoré majú bližšie zo svojich domov.
Psychológovia sa už niekoľko rokov zaoberajú zdokonaľovaním techník marketingu a analyzujú vplyv hudby na nakupovanie či na čas strávený v obchodoch.
Ľudia vyhadzujú krivé uhorky, pretože rovné sú krajšie. Hoci chutia rovnako. Spaľovne ničia milióny ton múky, cestovín, ktoré sú v poriadku a nasýtili by chudobných.
Francúzski poslanci schválili vo štvrtok neskoro večer návrh zákona, ktorý zakazuje obchodným reťazcom a supermarketom likvidáciu nepredaných potravín.