Podľa Olivera Zipseho treba oveľa väčšiu pozornosť venovať vývoju a zavádzaniu e-palív, ktoré by mohli spaľovacie motory poháňať aj po roku 2035.
Carlos Tavares tvrdí, že elektromobilita bude v blízkej budúcnosti fungovať nanajvýš v Európe a v Severnej Amerike.
Podľa Christiana Lindnera by mali po roku 2035 fungovať popri elektromobiloch aj autá, využívajúce syntetické palivá a biopalivá.
Autá so spaľovacím motorom tu s nami budú ešte desaťročia, no je isté, že tankovať budú stále menej „ropy“.
Tlak na zrušenie zákazu spaľovacích motorov silnie aj v samotnom europarlamente.
Syntetické palivá sú veľkou témou. Mohli by totiž zachrániť spaľovacie motory. Porsche už vie ako na to.
Európska únia chce pre povolenie spaľovacích motorov so syntetickými palivami navrhnúť kritériá, ktoré fakticky nie je možné splniť.
Umelo vyrábané palivá by mohli byť jednou z ciest, ako dekarbonizovať dopravu. Lenže zatiaľ je ich málo a sú veľmi drahé. Nemecký minister financií Christian Lindner však vidí riešenie.
Rozhodnutie Európskej komisie povoliť výnimku zo zákazu predaja áut so spaľovacím motorom od roku 2035 pre vozidlá na syntetické palivá, rozvírilo vášne.
Šéf Stellantisu vyzýva na jasné pravidlá hry bez výnimiek.
Syntetické palivá by mohli znížiť emisie áut, ktoré už dávno jazdia na cestách. Koncern Stellantis teraz testuje, či sú kompatibilné s jeho motormi.
Umelý benzín či nafta nezachránia autá tak, ako ich poznáme dnes. Pre tie osobné nedávajú ekonomický zmysel.
Všetko o umelo vyrábanej nafte či benzíne s Miroslavom Mrzulom, manažérom Vývoja a rozvoja produktov spoločnosti Slovnaft.
Gerrit Marx, šéf gigantu na výrobu úžitkových áut, nepovažuje umelé palivá za palivá budúcnosti.
Predstava, že umelo vyrábané syntetické palivá zachránia spaľovacie motory v rozsahu, ako ich dnes poznáme, je fikcia. Zachránia akurát tak Ferrari či Porsche.
Zdá sa, že dominový efekt sa už začal. Po Nemcoch žiadajú ďalšie výnimky Taliani.
Na poslednú chvíľu mení Európska únia názor na autá so spaľovacími motormi. Ale príliš sa netešte.
Slovensko by sa malo pridať k Nemecku, Poľsku, Taliansku a Česku, požadujúcim, aby elektrina do budúcna nebola jedinou alternatívou.
Proces konca spaľovacích motorov v Európe možno nebude taký hladký, ako si Brusel predstavoval.
Súčasnú podobu zákazu spaľovacích áut popri Nemecku a Taliansku odmieta už aj Poľsko a Bulharsko.