Problém sú generátory plynu v airbagoch. Opel eviduje už 15 incidentov s bližšie nespresneným počtom zranených.
Kedy sa to skončí? Aj po 11 rokoch od vypuknutia škandálu smrtiacich airbagov Takata sa objavujú ďalšie milióny postihnutých áut.
Ford sa pokúša od roku 2015 vymeniť nebezpečné airbagy Takata v 765 600 autách. Niektorí zákazníci však zvolávaciu akciu ignorujú.
Napriek tomu, že chybné airbagy už spôsobili minimálne dve úmrtia a 9 zranení, automobilky celú situáciu zľahčujú a banalizujú.
Chybné airbagy, vyrobené spoločnosťami ARC a Delphi už zavinili minimálne dve úmrtia a sedem vážnych zranení. Výrobca vinu zľahčuje.
Do servisov musia ísť státisíce ďalších modelov BMW, Audi či Škoda. To takmer desať rokov od vypuknutia škandálu Takata.
Chybné airbagy Takata už spôsobili smrť vyše trom desiatkam ľudí.
Do servisov musia modely Volvo S60 a S80, rovnako ako aj V70 a XC70. Zväčša ide o autá, vyrobené pred rokom 2009.
Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky začal nové vyšetrovanie airbagov Takata.
Ani po siedmich rokoch nie je kauza nebezpečných airbagov Takata uzavretá. Naopak, objavujú sa milióny ďalších vozidiel ohrozujúcich životy vodičov a spolujazdcov.
Kauza smrtiacich airbagov Takata nemá konca.
Po BMW a Audi sa rozhodli riešiť problém s „novoodhalenými“ airbagmi Takata radikálnym spôsobom ďalšie automobilky. Nič iné im ani nezostáva.
Nielen BMW a Audi musia reagovať na výskyt nebezpečných airbagov Takata, ktoré boli doteraz považované za bezproblémové.
Zdalo sa, že kauza airbagov japonskej spoločnosti Takata je dávno zažehnaná. No najnovší vývoj v Austrálii ukázal, je stále časovanou bombou.
BMW sa rozhodlo pre bezprecedentný krok. Požiadalo majiteľov 12 633 áut, aby prestali svoje vozidlá používať, a to okamžite. Svedčí to o vážnosti situácie, ale aj o zodpovednosti samotnej automobilky.
Japonský výrobca bezpečnostných vankúšov Takata požiadal v USA a Japonsku o ochranu pred veriteľmi. Podľa agentúry AP to oznámila samotná firma.
Japonská spoločnosť Takato sa v Spojených štátoch priznala, že zakrývala problémy s nafukovačmi airbagov.
Japonská spoločnosť Takata by mohla zaplatiť americkým úradom až jednu miliardu dolárov za skončenie vyšetrovania jej postupu v kauze nebezpečných airbagov.
Podľa amerického úradu pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA je až 50-percentná pravdepodobnosť, že pri starších vozidlách značiek Honda a Acura dôjde po aktivácii airbagov k vymršteniu kovových dielov do interiéru.
Kauza airbagov Takata má na svedomí desať mŕtvych a viac ako sto zranených. Teraz do nej vniesli viac svetla vedci spoločnosti Orbital ATK, ktorých si najali postihnuté automobilky. Dôvodom explodujúcich airbagov je najmä slabá ochrana proti vlhkosti.