Napriek tomu, že prvý prototyp vznikol už v roku 1955, premiéru zažila legendárna Tatra 603 až v septembri 1956 v Brne. V politicky náročných časoch zišli z výrobných liniek tri generácie.
Po viac ako štyroch dekádach Tarta definitívne ukončila výrobu nákladných vozidiel legendárneho modelového radu 815.
Tieto stroje udržiavali socialistickú ekonomiku v chode. Vybudovať sľúbený raj na zemi sa im síce nepodarilo, zato zásobovali obchody, stavali priehrady aj megalomanské sídliská.
Vývoj Tatry T613 na prelome šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov inšpiroval tím konštruktérov k ďalším projektom.
Rezort obrany autá nakupoval ešte koncom minulého roka a využil výnimku, podľa ktorej sa môže vojenský materiál nakupovať priamo a bez tendra.
Vytlačených bude len 3 000 kusov. Ak máte záujem, zapamätajte si dátum 22. novembra.
Nová Tatra Force e-Drive Hybrid 8x8 dokáže prejsť na batériu len 70 km, ale obmedzovať sa nemusí.
Tatra 613 nevozila len „papalášov“. Vznikali z nej aj rôzne verzie. A táto je z nich asi najbizarnejšia. TRT oslavuje 35 rokov.
Týmto ocenením, patriacim k medzinárodne najprestížnejším v oblasti dizajnu, boli dekorované vozidlá Tatra Force tretej generácie.
Tatra 613 bola nepochybne najluxusnejším aj najrýchlejším autom za železnou oponou. Väz jej však zlomil stagnujúci režim.
Z Tatry 613 vyrobili od roku 1975 do roku 1995 asi 10 000 kusov. Z tejto však vzniklo len 17 exemplárov.
Kopřivnická Tatra pracuje po vodíkovom ťažkom nákladnom automobile aj na čisto elektrickej verzii.
Prvý sériovo vyrábaný aerodynamický automobil sveta predstavili v roku 1934. Sánka z neho padla GM, Fordu či Chrysleru.
Malá Tatra T600 bola podobne revolučným autom ako jej staršie sestry. No zberateľom k srdcu až tak neprirástla.
Najvzácnejšími Tatrami sú nepochybne modely 77 a 87. Ale ceny prudko rastú aj v prípade novšej šesťstotrojky. Dôkazom je tento exemplár z roku 1959.
Projekt športového kupé Tatra V8 MTX ukončil začiatkom deväťdesiatych rokov zničujúci požiar. Teraz sa ale zdá, že sa vráti v plnej zbroji.
Na konferencii H2 Fórum v Ostrave predstavila kopřivnická Tatra dlho avizovaný prototyp vodíkového nákladného vozidla s celkovou hmotnosťou 45 ton.
Ak by ste zatúžili po poslednom sériovom osobnom aute legendárnej Tatry, je tu jedinečná príležitosť. Lepší exemplár nezoženiete.
Kopřivnická Tatra prekvapila nielen vývojom vodíkového pohonu, ale najnovšie sa pochválila autonómnym riadením.
Nie je to dávno, čo Tatra ukázala novú generáciu modelového radu Force a už tu máme prvé údaje o revolučnej verzii na vodík.