Oproti predchodcovi má auto o 100 koní vyšší výkon, silnejší spaľovací motor a batériu s vyššou kapacitou. Pritom je však úspornejšie.
Toyota Prius nikdy nebola taká pekná a rýchla ako dnes. V teste sme poriadne preverili jej efektivitu a pri skúmaní dizajnu sme zistili, že "všetko tu už raz bolo".
Redaktor TA3 Filip Garaj si posvietil na novú Toyotu Prius. Prvé čo na nej udrie do očí, je odvážny dizajn.
Toyota dnes používa hybridný systém v takmer všetkých svojich modeloch. Prečo teda nechať nažive Prius?
Napriek tomu, že hybridný pohon dnes nájdete v mnohých Toyotách aj Lexusoch, na prvý sériový hybrid planéty Toyota nezanevrela.
Prius zmenil v roku 1997 históriu. Nasledujúca generácia by sa mohla pokúsiť o čosi podobné.
Na autosalóne v Los Angeles predstavila Toyota omladený Prius. Skôr než retušami zaujme zásadnou technickou inováciou.
Rozdiel medzi reálnou a udávanou spotrebou je stále priepastnejší. Dokladuje to aj najnovšia analýza výskumného inštitútu Icct Europe. Kým pred desiatimi rokmi predstavovala odchýlka len 15 % dnes je to viac ako štyridsať. No sú aj výnimky.
Toyota oznámila, že koncom januára dosiahol jej kumulatívny predaj hybridných vozidiel hranicu 10,05 milióna kusov. V roku 1997 to ale tak nevyzeralo.
Euro NCAP zavádza v tomto roku dvojité hodnotenie áut. Samostatné výsledky uvádza pre verzie bez autonómnych bŕzd a samostatne pre tie, ktoré daný systém majú. Balenu na plný počet hviezdičiek však nestačili.
Nová generácia plug-in hybridného Priusu je veľkým prekvapením. Mení sa totiž nielen technika, ale aj dizajn. Normovaná spotreba by mala na prvých sto kilometrov klesnúť z pôvodných 2,5 len na zázračných 1,4 litra benzínu.
Prius štvrtej generácie ešte nestihol doraziť na trh a napriek tomu tu máme z Japonska celkom novú a nečakanú informáciu. Toyota sa pochválila, že najpredávanejší hybrid planéty dostane pohon oboch náprav.
Štvrtá generácia najpredávanejšieho hybridu planéty má už svoj debut za sebou. Napriek tomu nebolo ani vo Frankfurte nad Mohanom jasné, čo skrýva pod kapotou. Teraz vieme viac.
Tvarmi nový Prius šokuje. Ale to Toyota chcela. Tvrdí, že toto auto už nie je len o racionálnej voľbe a o nízkej spotrebe. Štvrtá generácia má priniesť aj emócie a radosť z jazdy.
Štvrtá generácia najpredávanejšieho hybridu planéty klope na dvere. Nie je vylúčené, že ho uvidíme už vo Frankfurte nad Mohanom, hoci podľa doterajších informácií sa v súvislosti s premiérou skloňovalo skôr Tokio.
Po problémových plynových pedáloch a nebezpečných airbagoch spoločnosti Takata má Toyota ďalší problém. Tentoraz sa týka chybného softvéru jej hybridných modelov.
Štvrtá generácia Toyoty Prius mieri vraj späť do vývoja. Vedenie automobilky nebolo spokojné s jej dizajnom. Prepracovaný model by sa však i tak mal objaviť už koncom roka na autosalóne v Tokiu.
Nová modulárna platforma TNGA bude šetriť nielen náklady na vývoj a výrobu, ale aj naše peňaženky. Nižšia hmotnosť nových modelov Toyoty bude totiž znamenať nižšiu spotrebu paliva. Predstaví sa už tento rok. Pravdepodobne v novom Priuse.
Nejde o nič dramatické. Zvolávaciu akciu zapríčinila chyba softvéru v hybridnom systéme. Týka sa Priusov vyrobených v rokoch 2010 až 2014.
V tretej časti štatistík spoľahlivosti sa venujeme najstarším kategóriám vozidiel. Opäť dokazujú, že s pribúdajúcimi kilometrami na tachometri sa najmenej porúch vyskytuje pri japonských autách. Výnimkou je Porsche 911.