Toto auto nebolo nikdy pýchou automobilového priemyslu, no nakoniec z neho vyrobili 3,1 milióna kusov. Len 444 z nich však patrilo rozlúčkovej edícii so 4-taktom.
Volali ho Bakelit Motor Wagen (BMW), saské Porsche, ale aj PVC Jaguar, či bežiaci kartón. To všetko pre jeho plastovú karosériu.
Nie je to veterán snov. No nájsť dvojtaktný Trabant 601 S v takomto dokonalom stave sa len tak ľahko nepodarí.
Pokus o návrat legendárneho Trabanta spoločnosti Herpa pred desiatimi rokmi nevyšiel. To sa ale môže zmeniť.
Trabant, Wartburg alebo Škoda Favorit. To sú autá, ktorým sa venuje nemecký „tuner“ Jesko Weis. Napriek tomu, že komunistický režim zažil len ako dieťa.
To najlepšie z televízneho programu od štvrtka 27.8. do nedele 30.8. pre vás vybrala redaktorka Katarína Sedláková.
ĽUBOŠ PAVELKA: Leto pred tromi desaťročiami bolo horúce nielen pre ročné obdobie, ale aj pre politické turbulencie v krajinách socialistického tábora.
Východonemecký Volkswagen, saské Porsche, ale aj PVC Jaguar, BMW (Bakelit Motor Wagen) či bežiaci kartón. Aj také posmešné mená dávali ľudia Trabantu, ktorý sa stal symbolom socialistickej NDR. Prvé auto tejto „legendárnej“ značky vyrobili pred 60 rokmi.