Malý automobil z dielne japonskej značky patrí k stáliciam európskych miest. Preto sa mu výrobca snaží faceliftom udržať svieži vzhľad.
Trojvalce sú už dekádu pevnou súčasťou automobilov v Európe. Po novom sa tri valce s turbom nasťahovali aj pod kapotu Rapidu.
Móda diktuje smerovanie sveta automobilov. Malé hatchbacky alebo bežné sedany sú „out“. V kurze sú mestské crossovery. Nový Opel Crossland X má tak pred sebou veľké publikum.
Svet zaostruje svoju pozornosť na emisie a spotrebu. Na Slovensku obľúbená Fabia dostala trojvalec, ktorý sľubuje nielen nízku spotrebu, ale aj zaujímavý výkon.
Nie je to tak dávno, čo pracoval na 8-valcoch pre Ford Mustang či 12-valci pre Aston Martin. Teraz Jim Clarke, dlhoročný motorár Fordu, predviedol downsizing, aký sme tu ešte nemali.
Časy, kedy sme pod kapotou rodinného kombi hľadali veľký naftový alebo benzínový motor s objemom 2 litre, sú dávno preč.
Opel Astra je už desaťročia stálicou automobilového neba. Na Slovensku pomerne obľúbené auto dostalo v minulom roku novú generáciu.
Po troch rokoch výroby prichádza BMW s modernizáciou modelového radu 3. Asi najväčším šokom pre priaznivcov modrej vrtule je prechod základnej verzie 318i na 3-valcovú pohonnú jednotku. Ale nebojte sa. Výkonu je pod kapotou viac než doteraz.
Kia konečne v Ženeve ukáže dlhšie avizovaný benzínový 3-valec 1,0 T-GDI. V porovnaní so 4-valcom 1,6 GDI ušetrí 15 % paliva. Premiéru bude mať v Kii cee’d GT Line.
Áno, BMW zavádza trojvalcové motory. Po premiére v MPV 2 Active Tourer prišla na rad aj jednotka. Pod kapotou nájdeme až dva trojvalce. Výkon základných verzií tým síce klesol, no odpustkom má byť nižšia spotreba a vyšší výkon topverzie 135i.
Emisie nepustia. Trojvalcové „dobrodružstvo“ neminie ani švédske Volvo. Podobne ako Ford počíta so svojím malým agregátom aj vo väčších modeloch. Napríklad vo Volve S60.
Zdá sa, že systém deaktivácie valcov sa nezastaví pri 4-valcových motoroch. Obdobnú technológiu totiž testuje aj nemecká spoločnosť Schaeffler na trovlacovom agregáte. Ušetriť sa majú tri percentá paliva.
Je množstvo dôvodov, prečo by toto auto nemalo niesť logo BMW. Tým hlavným je asi fakt, že ním mníchovská značka s nespochybniteľným športovým imidžom, vstupuje do triedy rodinných vanov. A keď sa už v Mníchove rozhodli zbúrať tradície, pridali aj predný náhon a trojvalec!
Na autosalóne v Tokiu predstaví Honda malý roadster S660. Nepochybne tým oživí spomienky na úžasný model S2000. Či bude jeho ideovým nástupcom, však isté nie je.
Britský Caterham plní svoj sľub. Predstavil model Seven 160, ktorý je vstupnou bránou do sveta tejto britskej športovej značky. Má tri valce a turbo!
Nový Caterham Seven použije trojvalecový motor Suzuki. Predstavený bude už túto jeseň.
Nový trojvalec 1,0 SIDI predstaví Opel pod kapotou malého Adama. Bude mať výkon 85 kW.
Druhá generácia Nissanu Note je opäť jasným minivanom, no Nissan hovorí o hatchbacku.