Tržby internetových obchodov s oblečením nezaznamenali výraznejší pokles počtu objednávok i keď sú obchodné prevádzky otvorené.
Potvrdzujú to štatistiky zo systému e-kasa.
Maloobchodné tržby boli v máji medziročne vyššie o 11,5 %.
Rástli predovšetkým vplyvom dvoch najvplyvnejších odvetví priemyslu, a to výroby dopravných prostriedkov o 64,5 % a výroby kovov o 27,4 %.
Tržby za potravinový sortiment narástli v priemere o 6,5 % a za drogistický sortiment o 6 %.
Priaznivo sa vyvíjali tržby vo veľkoobchode.
Najväčší výrobca automobilov na Slovensku, spoločnosť Volkswagen (VW) Slovakia, vlani dosiahol hrubý zisk 278 miliónov eur.
Rok trvajúci pokles tržieb v stavebníctve sa v druhom mesiaci nového roka zintenzívnil.
Pod úrovňou februára predchádzajúceho roka boli tržby celkovo v ôsmich z deviatich sledovaných činností maloobchodu.
Prvý mesiac tohto roka medziročne klesli tržby, priemerná mzda aj zamestnanosť.
Rýchly pokles prvýkrát zaznamenali aj hypermarkety.
Následkom pandémie nového koronavírusu klesli tržby cestovných kancelárií o 90 až 95 percent.
Motorom rastu bol vysoký dopyt po iPhonoch a nositeľnej elektronike.
Hotelový trh zaznamenal v Bratislave minulý rok aj v dôsledku koronakrízy pokles priemerných tržieb za izbu o 76,4 percenta oproti predchádzajúcemu roku.
Reťazec evidoval pokles predaja odevov a vybavenia domácností o 25,1 percenta.
V maloobchode sa tržby dostali do záporných čísel po štyroch mesiacoch rastu.
Kým Železničná spoločnosť Slovensko za január až september minulého roka dosiahla tržby z prepravy vo výške 68,1 milióna eur, v rovnakom období tohto roka vykázala tržby len 38,3 milióna eur.
Októbrové úrovne tržieb zaostávali za septembrom, najvýraznejšie v stavebníctve o 5 %.
Saldo zahraničného obchodu bolo aktívne v objeme 807,5 miliónov eur pri medziročnom raste o 475,8 miliónov eur.
Ani prosperujúcim online obchodom sa nevyhli ťažkosti.