Hotelový trh zaznamenal v Bratislave minulý rok aj v dôsledku koronakrízy pokles priemerných tržieb za izbu o 76,4 percenta oproti predchádzajúcemu roku.
Reťazec evidoval pokles predaja odevov a vybavenia domácností o 25,1 percenta.
V maloobchode sa tržby dostali do záporných čísel po štyroch mesiacoch rastu.
Kým Železničná spoločnosť Slovensko za január až september minulého roka dosiahla tržby z prepravy vo výške 68,1 milióna eur, v rovnakom období tohto roka vykázala tržby len 38,3 milióna eur.
Októbrové úrovne tržieb zaostávali za septembrom, najvýraznejšie v stavebníctve o 5 %.
Saldo zahraničného obchodu bolo aktívne v objeme 807,5 miliónov eur pri medziročnom raste o 475,8 miliónov eur.
Ani prosperujúcim online obchodom sa nevyhli ťažkosti.
Rástli už štvrtý mesiac po sebe.
Talianskemu zimnému cestovnému ruchu hrozí medziročný prepad tržieb o 70,2 percenta.
Kupujúci cez internet podľa odhadu minuli 9 miliárd amerických dolárov, počet zákazníkov kamenných predajní však pre pandémiu klesol o 52 percent.
Tržby z online predaja počas Dňa vďakyvzdania (Thanksgiving Day) dosiahli nový rekord 5,1 miliardy amerických dolárov.
Maloobchodné tržby v októbri zrejme opäť klesnú, nakoľko spotreba bola v októbri silno limitovaná karanténnymi opatreniami.
Tržby v maloobchode medziročne vzrástli o 5,8 %, čo je najviac za posledné dva roky.
V prvej desiatke najsilnejších energetikov na Slovensku podľa dosiahnutých tržieb môžeme nájsť také mená ako Daniel Křetinský, E.ON, RWE, M&G Plc, Veolia, ČEZ, Martin Ondko, LE Trading, Jozef Brhel a Zoltán Harsányi.
Celkové tržby spoločnosti Huawei dosiahli v treťom štvrťroku 2020 celkovo 671,3 miliardy čínskych jüanov, čo v prepočte predstavuje približne 100,4 miliardy amerických dolárov.
Počet cestujúcich sa podľa portálu NašaDoprava.sk vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) za deväť mesiacov tohto roka medziročne prepadol takmer o 35 percent, teda viac ako o dvadsať miliónov osôb.
Obchod i reštaurácie fungovali v auguste na plné obrátky. Tržby v maloobchode medziročne poskočili o štyri percentá, reštaurácie si pripísali 6,8 percenta.
Prvýkrát od vzniku pandémie boli nad úrovňou minulého roka tržby špecializovaných nepotravinových predajní.
Tržby počas júla 2020 medzimesačne vzrástli vo všetkých odvetviach, ale nedosiahli ešte úroveň minulého roka.
Leto prialo obchodu. Po pandémii sa, zdá sa, ľudia už ako-tak otriasli - alebo aspoň načas.