Tunel Čebrať bude tretím najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku.
Predpokladá sa, že denne ním prejde 20-tsíc áut, z nich pätinu by mala tvoriť nákladná doprava.
Tunel Čebrať bude prerazený na prelome novembra a decembra, obchvat Ružomberku by mohol byť hotový koncom budúceho roku.
Úsek D1 Hubová - Ivachnová sa začal stavať v roku 2013 a mal byť pôvodne dokončený v roku 2017.
V máji bola väčšina prác súvisiacich s výstavbou tunelu Čebrať utlmená, problémom bolo financovanie stavby.
Na NDS sa valí jeden problém za druhým - nevysporiadané financie pri stavbe tunela Čebrať, "strácajúce sa" milióny vo Višňovom a teraz aj pochybný mýtny tender.
Intenzita stavebných prác v rámci úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová bola znížená a práce na tuneli Čebrať úplne zastavené.
Diaľničný úsek Hubová - Ivachnová bude mať dĺžku takmer 15 kilometrov, jeho súčasťou bude aj vyše 3,5 kilometra dlhý tunel Čebrať.
Obchvat v dĺžke 15 kilometrov by mal byť hotový v roku 2023.
Práce na diaľničnom obchvatu Ružomberka sa v stredu obnovili.
Výbor mestskej časti Ružomberok-Hrboltová spolu s petičným výborom sú proti využívaniu miestnych komunikácií pre staveniskovú dopravu.
Nespokojnosť so zastavenou diaľničnou výstavbou vyjadrujú po Prešove a Kysuciach aj obyvatelia Liptova. Najbližší asi protest má byť tento piatok v Ružomberku.
Inžinierskogeologický a hydrogeologický prieskum v tuneli Čebrať potrvá do konca apríla tohto roka.
Aktuálny diel seriálu denníka Pravda Top cestné stavby je o rozostavanom tuneli Čebrať, ktorý je súčasťou úseku D1 Hubová – Ivachnová.
Druhá fáza rozostavaného úseku diaľnice D1 Hubová - Ivachnová s tunelom Čebrať pri Ružomberku by mohla byť spolufinancovaná z peňazí EÚ.
Zmena trasy diaľnice D1 v tuneli Čebrať pri Ružomberku predraží jej výstavbu o desiatky miliónov eur.
Neďaleko Ružomberka začali s výstavbou diaľničného tunela Čebrať. Tunel je súčasťou 15 km úseku Hubová - Ivachnová diaľnice D1.