Národná diaľničná spoločnosť pokračuje v príprave úseku Turany - Hubová. V súčasnosti sa spracováva dokumentácia pre územné rozhodnutie.
JÁN MIŠURA: Mimovládne organizácie s ministerstvom životného prostredia likvidujú nádej Slovenska, že Bratislava bude cez Martin a Ružomberok spojená diaľnicou s Košicami do roku 2023.
Tunel Korbeľka na úseku D1 Turany – Hubová dostáva zelenú.
Povrchové varianty bez tunela Korbeľka sú lacnejšie investične, na prevádzku a údržbu a boli by rýchlejšie postavené, tvrdí žilinská SOPK.
Kľúčový diaľničný úsek D1 Turany – Hubová len nedávno získal konečné trasovanie a už je jeho výstavba ohrozená.
Odvolania a súdne konania môžu zastaviť výstavbu diaľnice D1 v úseku Turany – Hubová, kde envirorezort rozhodol v prospech variantu s tunelom Korbeľka.
Na úseku diaľnice Turany - Hubová postavia tunel Korbeľka namiesto lacnejšieho, ale problematického povrchového variantu.
Jeden takmer 6-kilometrový tunel sa bude musieť neplánovane raziť, aby Bratislavu a Košice spojila diaľnica. Ide o tunel Korbeľka, ktorý spojí Turiec s Liptovom.
Denník Pravda prináša seriál Top cestné stavby. Aktuálny diel je o tuneli Korbeľka, ktorý veľmi pravdepodobne vznikne na kritickom úseku diaľnice D1 Turany – Hubová.
Správa v prípade budovania diaľnice D1 v úseku Turany - Hubová odporúča stavbu s tunelom Korbeľka.
Chýbajúci úsek diaľnice D1 Turany - Hubová pre problémy so zosuvom pôdy sa bude stavať pravdepodobne s tunelom Korbeľka.
Zusuv pôdy nahráva variantu s tunelom Korbeľka. Ján Topercer z Univerzity Komenského hovorí o lekcii, ktorú všetkým dala príroda.