Indický premiér Naréndra Módí v nedeľu slávnostne otvoril 11-kilometrový diaľničný tunel.
Tunel by sa mal skladať z betónových rúr dlhých 1,2 kilometra, ktoré budú ponorené 20 metrov pod hladinou. V stabilnej hĺbke ich budú držať pontóny.
Cezhraničná železničná trať by mohla viesť z Popradu, cez Kežmarok, Spišskú Belú a Tatranskú Kotlinu, v Poľsku by sa napojila na trať Krakov – Nowy Sancz.
Pod Tatrami sa opäť rozprúdila diskusia na tému železničného tunela popod Tatry do Poľska.
Kým Európa je pretkaná menšími či väčšími tunelmi a mostami, u nás sa ich budovanie nechalo na poslednú chvíľu.
Denník Pravda prináša seriál Top cestné stavby o výnimočných rozostavaných, pripravovaných alebo plánovaných cestách, tuneloch či mostoch.
Dokončenie diaľnice D1 medzi Hričovským Podhradím a Lietavskou Lúčkou sa oneskorí pre komplikácie a zosuvy, ktoré sú pri výstavbe tunela Žilina.
Technické riešenie počíta s vytvorením 30-metrového tunela a výťahu na hradné nádvorie tesne pred hradným múrom. Tunel by zároveň slúžil aj pre výstavy.
Pri Žiline vo štvrtok prerazili tunel Považský Chlmec, cez ktorý budú jazdiť vodiči smerujúci na Kysuce, do Poľska či Česka cez severozápadné Slovensko.
Pred tunelom podľa informácií Operačného strediska HaZZ v Bratislave zasahuje 18 hasičov. Na mieste treba rátať s kolónami.
Výstavba vlakového spojenia sa má začať v roku 2020, dokončiť ju chcú o desať rokov neskôr. Cestovné by malo vyjsť na 36 eur v dnešných cenách.
Vlak plný zlata ukrývajúci sa v poľskom podzemí neďaleko českých hraníc neexistuje. Uviedla to v utorok skupina banských expertov.
Takmer 900 metrov dlhý tunel Poľana na kysuckej diaľnici D3 pri hranici s Poľskom razili baníci 15 mesiacov. Výstavba 12-kilometrovej diaľnice, ktorá sa buduje v polprofile, patrí medzi najnáročnejšie a finančne nákladné.
Nie, nie ste v Dubaji ani Sydney, kde je možné v sklenenom tuneli pozorovať žraloky. V moravskej Modrej môžete pod hladinou rybníka pozorovať vyzu veľkú.
Rýchlik ICE uviazol v dôsledku poruchy elektrického vedenia v tuneli na okraji nemeckého Dortmundu. V tom čase sa vo vagónoch nachádzalo asi 200 cestujúcich.
Tunel vznikol neďaleko hraničného prechodu v Tijuane - a tiež kúsok od základne mexického vojenského letectva a regionálneho štábu federálnej polície.
V Žiline na diaľničnom úseku D3 začali raziť 2,2 kilometra dlhý tunel. Neobvykle sa s razením tunela začína od stredu.
Osemkilometrový tunel na diaľnici D4, ktorý by sa mal zavŕtať do kopcov Malých Karpát, rozdeľuje odborníkov na dva tábory.
V tuneli vyčistia vozovku, chodníky a osvetlenie.
Tunel Marmaray je najhlbšie položeným tunelom. Meria 13,5 kilometra a je prvou železničnou traťou na svete, ktorá pod vodou spája dva kontinenty.