Ak turbo nebudete "týrať", venujete mu aspoň minimálnu pozornosť a hlavne s ním budete jazdiť správnym spôsobom, malo vydržať aspoň 150 až 200-tisíc kilometrov.
Turbo sa vraj najmä v nízkobjemových motoroch veľmi namáha a dlho nevydrží. Je to mýtus alebo pravda?
Časy, kedy sme pod kapotou rodinného kombi hľadali veľký naftový alebo benzínový motor s objemom 2 litre, sú dávno preč.
Len pred pár mesiacmi prenikli z Mercedesu informácie o príprave naftového motora so štyrmi turbodúchadlami. Netrvalo dlho a BMW tu má odpoveď.
Kým doteraz boli maranellské modely s preplňovaním výlučne dielom tunerov, v Ženeve prepíše najslávnejšia talianska automobilka históriu. Nové Ferrari California T dostane totiž turbo.
Najväčší nepriateľ turbomotorov, japonská Honda, kapitulovala. Už v blízkej budúcnosti budú jej sériové autá poháňať preplňované agregáty. Dokonca aj trojvalec.
Ďalší evolučný stupeň štúdie crossoveru LF-NX, ktorý sa predstaví koncom mesiaca v Tokiu, nie je až taký zaujímavý. Podstatné je to, čo má pod kapotou. Hybridnú sústavu zamenil za preplňovaný 4-valec!
Britský Caterham plní svoj sľub. Predstavil model Seven 160, ktorý je vstupnou bránou do sveta tejto britskej športovej značky. Má tri valce a turbo!
Nová generácia najvýkonnejšieho Civicu už nebude používať atmosférický motor. Turbo mu má priniesť pozíciu najrýchlejšej sériovej prednokolky.