Trh s novými SUV a crossovermi stále rastie, čo sa premieta aj do záujmu o ojazdené autá. Pri rozhodovaní o kúpe zohráva určite veľkú úlohu aj spoľahlivosť modelov.
Uvažujete nad kúpou ojazdeného auta a váš rozpočet je i tak veľmi obmedzený? Tak tieto modely sú potom pre vás.
Aj sedemročné auto z bazára môže byť spoľahlivé. A nemusí ísť rovno o Porsche 911, ktoré už dlhé roky kraľuje štatistikám spoľahlivosti.
Je drahé spoľahlivé a lacné nespoľahlivé? Rebríček poruchovosti áut nemeckej spoločnosti TÜV ukazuje, že to platiť nemusí.
Ktoré autá sú najmenej spoľahlivé? Tak na to nám dáva odpoveď najnovší rebríček nemeckej spoločnosti TÜV.
Nemecká spoločnosť TÜV vyselektovala z údajov o kontrolách 8,8 milióna áut tie najmenej poruchové SUV. Šéfujú im Audi a Mercedes-Benz
Trh s SUV a crossovermi rastie už niekoľko rokov. Znamená to, že tieto karosárske verzie pribúdajú aj v bazároch. Štatistika nemeckej spoločnosti TÜV prezrádza, ktoré ojazdené športovo-úžitkové modely sú najporuchovejšie.
Štatistiky nemeckej inšpekčnej spoločnosti TÜV pravidelne poskytujú spotrebiteľom údaje o kvalite a spoľahlivosti áut. Z poslednej správy vyplýva aj to, ktorým modelom ojazdených áut je lepšie sa pri kúpe vyhnúť.
Autá sú rôzne a slúžia rôznym účelom. Z toho vyplýva aj to, koľko kilometrov priemerne najazdia. A presne o tom hovorí rebríček vytvorený na základe najnovšej štatistiky spoľahlivosti TÜV Report 2018. So spoľahlivosťou však nemá veľa spoločného.
Nízka cena jazdeného auta nemusí vždy znamenať výhodnú kúpu. Niektoré modely sú v ponuke práve preto, že sa im nevyhýbajú poruchy a ich oprava je nákladná. Týchto jedenásť modelov predstavuje najväčšie riziko.
V tretej časti štatistiky spoľahlivosti TÜV Reportu sa pozrieme na zúbok najstarším autám s vekom od šiestich až do jedenástich rokov. Do popredia sa dostávajú nielen nemecké, ale aj japonské značky. Kráľom je však Porsche 911.
V druhej časti štatistík spoľahlivosti TÜV Reportu sa venujeme autám s vekom od štyroch do piatich rokov. V porovnaní s mladšími ročníkmi sa do popredia okrem nemeckých značiek dostávajú aj tie japonské.
Tohtoročnú štatistiku spoľahlivosti ovládli opäť nemecké prémiové značky. Z Japoncov im stíha už iba Mazda. Na chvoste nájdeme Kie, Dacie, Fiaty, ale bohužiaľ aj Fordy.
Autá sú rôzne a slúžia rôznym účelom. Z toho vyplýva aj to, koľko kilometrov priemerne najazdia. A presne o tom hovorí nasledujúci rebríček. Najviac kilometrov zhltne Volvo V70, najmenej Porsche 911.
Toto je sedem najhorších jazdených áut, pre ktoré sa môžete rozhodnúť. Problémy mali totiž už ako nové. Lenže lákajú dizajnom či neodolateľnou cenou. Neverte emóciám a obíďte ich veľkým oblúkom.
V druhej časti štatistík spoľahlivosti TÜV Reportu sa venujeme autám s vekom od štyroch do piatich rokov. V porovnaní s mladšími ročníkmi sa do popredia okrem nemeckých značiek dostávajú aj tie japonské.
Tohtoročnému rebríčku spoľahlivosti nemeckej spoločnosti TÜV kraľujú nemecké prémiové značky. Prvú desiatku doslova okupuje Mercedes-Benz. Na druhej strane, u nás rozšírené modely ako Škoda Octavia, Hyundai i30 či Kia Sportage sa veru nemajú čím chváliť.
V tretej časti štatistík spoľahlivosti sa venujeme najstarším kategóriám vozidiel s vekom od šiestich až do jedenástich rokov. Dokazujú, že s pribúdajúcimi kilometrami na tachometri sa najmenej porúch vyskytuje pri japonských autách.
Nemci sa v najnovšom rebríčku spoľahlivosti TÜV Report naozaj vytiahli. Po prvý raz nepustili na čelo tabuľky Japoncov. Kráľom je Mercedes SLK s historicky najnižšou kvótou porúch 2,4 %! No aj Nemci majú svoje „prepadáky“. Taký Passat ani Mondeo sa veru nemajú čím chváliť.
Uvažujete nad kúpou „jazdenky“? Tak potom si vyberte Mercedes, BMW, Audi či Toyotu. Sú totiž najspoľahlivejšie. Vyplýva to z najnovšieho rebríčka kvality nemeckej Dekry, ktorý vychádza z technických kontrol 15 miliónov áut.