Je logické, že staršie autá budú v priemere menej spoľahlivé ako tie mladšie, no v rámci vekovej kategórie sú stále modely, ktoré nemusia navštevovať autoservisy často.
Pre mnohých je práve táto veková kategória zlatým stredom pri výbere auta z druhej ruky. Počet najazdených kilometrov už býva vyšší, no aj cena klesá nadol.
Vozidlá s vekom štyri a päť rokov patria v rámci ojazdených áut medzi tie mladšie, a preto sú častým cieľom zákazníkov, ktorí hľadajú modely za výhodnú cenu.
Štatistiky spoľahlivosti áut na základe technických kontrol nemeckej siete TÜV majú víťazov aj porazených. Najväčšou hviezdou je Honda Jazz, najväčším prepadákom Tesla 3.
Výsledky nemeckých technických kontrol sú objektívnym zdrojom poruchovosti áut v rôznych vekových kategóriách.
Americké Tesly sú opradené príbehmi o nízkej kvalite. Nejde o mýty. Ukázali to aj najnovšie štatistiky nemeckej siete technických kontrol TÜV.
Na stanici technickej kontroly TÜV Nord v Einbecku mali mimoriadnu návštevu.
Najnovšia štatistika nemeckých technických kontrol potvrdzuje tradičné pozície starších Dácií, no okrem nich sa medzi najmenej spoľahlivé autá dostali aj modely iných značiek.
Poruchovosť vlani vzrástla. Stále však platí, že aj staré autá môžu mať menej porúch ako tie nové.
Kúpa auta z druhej ruky je lákavá pre nižšiu obstarávaciu cenu a okamžitú dostupnosť. Lenže naoko výhodná ponuka nemusí vždy skončiť dobrou kúpou.
Elektromobily majú byť spoľahlivejšie ako konvenčné autá so spaľovacími motormi. Je to ale naozaj tak?
Nemecký TÜV zoradil staré autá podľa spoľahlivosti. Ktoré sú kvalitné a ktoré nie?
Nemecké prémiové značky sú zväčša symbolom kvality. Najnovšie vydanie rebríčka TÜV však odhalilo výnimku.
Ak autá zvládajú pravidelne veľké "porcie" kilometrov, hovorí to tak trochu aj o ich spoľahlivosti. No pravidlo to byť nemusí.
Staré a lacné ešte nemusí znamenať nespoľahlivé. Tieto tri autá rozhodne stoja za to.
Máte rozpočet len 5 000 eur a túžite po spoľahlivom aute? Tak týchto desiatich modelov sa báť naozaj nemusíte.
Nemecké stanice technických kontrol sú cenným zdrojom údajov o poruchovosti jazdených vozidiel. Pozor si treba dávať na problémové modely, ktoré sú bežné aj u nás.
V cene novej Dacie Sandero si môžte dopriať aj kvalitné značkové autá. Dokonca SUV či roadster.
Autá segmentu D sú zväčša pre bežných motoristov nedostupné. V prípade ojazdených kusov, však ich cena dokáže klesnúť na úroveň kompaktov.
Kategória SUV a crossoverov láka čoraz viac motoristov. Hoci nejde o lacnú kategóriu, na trhu s „jazdenkami“ sa dajú nájsť dostupné modely, ktorých prevádzka majiteľa nezruinuje.