Infiniti síce prichádza s novou generáciou svojho stredne veľkého SUV, ale pre automobilový svet má veľký význam. Pod kapotou totiž skrýva prvý sériový motor, schopný meniť kompresný pomer.
Po motore s premenlivým kompresným pomerom túži pravdepodobne aj Toyota. Vyplýva to z jej najnovšieho patentu. Zmenu chce realizovať pomocou špeciálnej ojnice.
Hlavnou hviezdou Infiniti v Paríži nebol žiadny z nových modelov, ale prelomový motor VC-T - prvý sériový agregát s variabilným kompresným pomerom. Má mať výkon benzínových 6-valcov, ale spotrebu ako diesel.
Vo svete spaľovacích motorov sa len málokedy odohrá revolúcia. Teraz sa tak ale stalo. Dvojlitrový 4-valec Infiniti 2,0 VC-T vie meniť kompresný pomer. A nehovoríme o koncepte.
K radikálnemu zníženiu spotreby paliva má prispieť variabilný kompresný pomer, ale aj elektrické turbodúchadlo.