Nový systém bude slúžiť na všetko - od vyhľadávania spojov cez plánovanie trasy až po samotnú kúpu cestovného lístka.
Belehrad má takmer 1,7 milióna obyvateľov, ktorí zápasia s veľkými dopravnými zápchami.
Sexuálne obťažovanie vo verejnej doprave zažila podľa výskumu Odboru rovnosti žien a mužov na českom Úrade vlády každá tretia Češka a každý desiaty Čech.
Mesto a Arriva podpísali zmluvu na mestskú dopravu na sedem rokov v hodnote 20,5 milióna eur bez DPH, čo je o niečo menej ako 3 milióny eur ročne.
Obľúbená európska mestská destinácia má najlepší systém verejnej dopravy na svete. V tejto metropole je radosť odstaviť auto a voziť sa MHD.
Zhruba 640 000 občanov si užíva bezplatnú dopravu a nie je prekvapením, že sa im to celkom páči.
Návštevníci Vysokých Tatier môžu využiť napríklad prímestskú autobusovú dopravu, ktorá premáva v pravidelnom takte v dostatočnej kapacite.
Zákon v pôvodnom znení určoval pre vyššie územné celky pevný a povinný 45 % podiel financovania.
Najnovší prieskum verejnej dopravy v 30 európskych krajinách, ktorý robila organizácia Greenpeace, neprináša pre Slovensko lichotivé hodnotenie.
Lacný lístok, tzv. Deutschlandticket, má povzbudiť ľudí, aby vymenili svoje autá za ekologickejšie formy dopravy.
Časová platnosť predplatných cestovných lístkov je stanovená na 7, 30, 90 alebo 365 dní. Bude možné vyberať si aj jednotlivé tarifné zóny.
Za cenu 49 eur bude zavedený cestovný lístok na verejnú dopravu, platný na celom území Nemecka.
Do roku 2030 by malo v Bratislave pribudnúť 6,7 km nových električkových tratí a vyše 10 kilometrov nových buspruhov.
BRIGITA SCHMÖGNEROVÁ: Ak Eduard Heger pokladá za svoju prioritu na ďalšie roky Plán obnovy a odolnosti a v ňom zdravie, prečo vláda nezvýši dotácie pre slovenské lekárske fakulty?
Nové označenie zastávok v hlavnom meste bude platiť od 13. decembra. Zmien sú desiatky a niektoré pôsobia trochu mätúco.
Je z hľadiska klímy, ekonomiky a zdravia lepšie investovať do individuálnej dopravy namiesto do verejnej? Zhovárali sme sa s Luciou Szabovou z iniciatívy Znepokojené matky.
Dôvody, ktoré viedli mestá k takémuto veľkorysému kroku voči svojim občanom, sú rôzne.
S bezplatnou verejnou dopravou experimentovalo už množstvo európskych miest. Luxembursko je však prvou krajinou, ktorá ju zavedie celoplošne.
Problémom je to, že prímestskú dopravu si objednávajú kraje, kým vlaky zasa štát.
MARTIN MAKARA: Zatiaľ čo v iných mestách je mestská doprava úplne zadarmo resp. jej cenu znižujú, v Košiciach od 1. septembra zvýšili cestovné v MHD až o 50%.