Snímka režisérky Viery Čákanyovej Poznámky z Eremocénu ako kolekcia spomienok kriticky aj hravo pomenúva neistotu súčasného sveta.
Film, na ktorom sme začali pracovať pred piatimi rokmi, v kontexte súčasných udalostí dostáva, bohužiaľ, neočakávaný pridaný odkaz, hovorí režisérka filmu Územie fantázie.
Formálne hravý film je osobnou kolekciou spomienok na dnešný svet, ktorú režisérka posiela do bližšie nešpecifikovanej budúcnosti.
Vybrali sme filmy, ktoré majú tento mesiac premiéru a okrem tých slovenských, čerstvo uvedených na prestížnom Berlinale, zamieša karty v ponuke kín aj obľúbená prehliadka Febiofest.
Čákanyovej dokumentárne filmy (FREM, Biela na bielej) patria k festivalovo najúspešnejším slovenským titulom uplynulých rokov.
Čísla deklarujú, že slovenská národná kinematografia je v dobrej kondícii a naznačujú to aj ceny z významných festivalov. V tomto roku azda najväčší úspech zaznamenala Cenzorka Petra Kerekesa.
Súčasťou prehliadky sú - nielen pre filmárov dôležité - panelové diskusie zamerané na hodnotenie a analýzu tvorby všetkých filmových druhov za uplynulý rok. Uskutočnia sa on-line.
Biela na bielej je aj úvahou o konformizme, ktorý nás znecitlivuje, urýchľuje konečnosť a robí naše prežívanie banálnym, povrchným a chamtivým.
Už 8. júla vstúpi film do slovenskej distribúcie.
Autorkou filmu je dokumentaristka Viera Čákanyová. Vo filme zakúša absolútnu izoláciu od civilizácie a v dotyku s divokou prírodou sa nežne ponára do seba.
Režisérkou snímky je Viera Čákanyová.