Dôvodom je rekonštrukcia železničnej trate a modernizácia priecestí, ktorú uskutočňujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR)
ZSSK ubezpečila, že vynakladá maximálne úsilie, aby mal aktualizovaný cestovný poriadok minimálny dopad na cestujúcich a aby sa zachovala plynulosť železničnej dopravy.
Vianočné a novoročné cestovanie vlakom medzi Bratislavou a viacerými európskymi mestami je v priemere dvakrát drahšie ako lietadlom.
Paradoxne, ekologické skupiny nie sú z tohto návrhu nadšené. Prečo?
Nová kyvadlová doprava do berlínskej Gigafactory sa spolieha na techniku známu 130 rokov.
Greenpeace vyzýva európske inštitúcie a vlády, aby zaviedli klimatické cestovné lístky, podporujúce ekologickú dopravu.
Rodičia v Mníchove vystúpili, aby si zatelefonovali, a nestihli sa včas vrátiť do vagónu.
Memorandum o spolupráci na príprave nových tratí podpísali predstavitelia Ministerstva dopravy, Bratislavského samosprávneho kraja a ŽSR.
Poruchu sa podarilo odstrániť a vlaky opäť jazdia.
SILVIA RUPPELDTOVÁ: Čo povedať na plán zrušiť ešte aj zastávku rýchlikov v Margecanoch?
Dunajská nákladná cesta cez Viedeň a Passau je o 1 700 až 3 500 eur lacnejšia oproti trase v smere Bratislava-Praha a kratšia až o 12 hodín.
Záujemcovia sa môžu prihlasovať do 26. októbra.
Cestujúci môžu akciu využiť od 16. do 22. septembra vo vozňoch 2. triedy vo všetkých osobných vlakoch a regionálnych expresoch na území Slovenska. Cyklisti budú mať možnosť na bezplatnú prepravu bicyklov.
Nové vlaky majú posilniť dopravu v Košickom a v Prešovskom kraji.
Vyplýva to z analýzy UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, ktorá hovorí aj o tom, že z dlhodobého pohľadu sa najohrozenejšou časťou prepravy osôb v Európe zdá byť letecká doprava.
Deje sa tak aj pre rýchly rast záujmu o cestovanie medzi Českom a východným Slovenskom.
Národný dopravca reaguje na uvoľňovanie opatrení a takmer v plnom rozsahu sa vracia k Cestovnému poriadku 2020/2021. Vlaky kategórie InterCity ostávajú ale naďalej zrušené.
ĽUBOŠ PAVELKA: Lacné letenky často konkurujú iným spôsobom prepravy, najmä vlakom. Vrcholom úsporných opatrení je zámer nahradiť sedadlá miestami na státie.
Železničná spoločnosť Slovensko chystá najväčšiu investíciu od jej vzniku v roku 2005.
Zatiaľ čo v roku 2015 bolo prepravených zhruba 24 miliónov cestujúcich s nárokom na bezplatnú dopravu, v minulom roku ich počet narástol na viac ako 27 miliónov.