Zdôvodnila to pretrvávajúcimi pandemickými opatreniami na zamedzenie šírenia ochorenia COVID-19 a s tým súvisiacim poklesom počtu cestujúcich.
Výpadky pre nedostatok rušňovodičov sa naďalej týkajú najmä železničného úseku Bratislava - Trnava a späť.
Pre poruchu zabezpečovacieho zariadenia v stanici Petržalka dopravca odriekol 28 spojov.
Počas trvania mimoriadnej zmeny cestovného poriadku budú z vnútroštátnych vlakov vyradené reštauračné vozne.
Cena za ich dodanie do dvoch rokov dosahuje takmer 77 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
Vo vnútroštátnej doprave pocítia zmeny najmä cestujúci na južnej trase z Bratislavy do Košíc.
Konzílium odborníkov z dôvodu nezlepšujúcej sa epidemickej situácie odporučilo vláde okrem predĺženia lockdownu do 16. decembra zaviesť aj režim OTP vo vlakoch a v diaľkovej autobusovej doprave.
Vyhlásil to šéf rezortu dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Minister tvrdí, že sú aj akútnejšie problémy, ktoré treba riešiť a stanica na tom až tak zle nie je.
Podľa KDH existuje veľa iných možností na získanie chýbajúcich finančných prostriedkov v tomto rezorte.
Až 400 metrov dlhý vlak bude mať 14 vagónov a jeho povrch bude zo špeciálneho stmievacieho skla.
Aktuálne jazdí na Slovensku už 20 nízkopodlažných jednotiek Panter .
Nedostatok rušňovodičov umocnilo dovolenkové obdobie, prehĺbila ho aj pandémia.
Nové vlaky dodá český výrobca, pribudnú aj modernizované vozne.
Ministerstvo dopravy hľadá dopravcu priamym zadaním.
Vlakové spojenie s Chorvátskom pripravila ZSSK v spolupráci s rakúskym Österreichische Bundesbahnen, pričom pravidelné vlakové spojenie so službou prepravy osobných automobilov a motoriek bude fungovať od júna 2021.
Vlaky si však znova získavajú priaznivcov, sú cenovo dostupné a niektoré cesty po železnici sú dokonca rýchlejšie ako lietadlom.
Od 18. júna sa taktiež sprevádzkujú letné spojenie z Bratislavy priamo do Splitu.
Vlakom do chorvátskeho Splitu odveziete auto, motorku, dieťa, psa, ale bicykel nie.
Súpravy s minimálne 300 miestami na sedenie budú premávať v prímestskej a v regionálnej železničnej doprave východoslovenského regiónu.
Banská Štiavnica je podľa štátnej tajomníčky Kataríny Brunckovej ukážkovým príkladom, že ťažký priemysel môže ísť ruka v ruke s turizmom.