Podľa KDH existuje veľa iných možností na získanie chýbajúcich finančných prostriedkov v tomto rezorte.
Až 400 metrov dlhý vlak bude mať 14 vagónov a jeho povrch bude zo špeciálneho stmievacieho skla.
Aktuálne jazdí na Slovensku už 20 nízkopodlažných jednotiek Panter .
Nedostatok rušňovodičov umocnilo dovolenkové obdobie, prehĺbila ho aj pandémia.
Nové vlaky dodá český výrobca, pribudnú aj modernizované vozne.
Ministerstvo dopravy hľadá dopravcu priamym zadaním.
Vlakové spojenie s Chorvátskom pripravila ZSSK v spolupráci s rakúskym Österreichische Bundesbahnen, pričom pravidelné vlakové spojenie so službou prepravy osobných automobilov a motoriek bude fungovať od júna 2021.
Vlaky si však znova získavajú priaznivcov, sú cenovo dostupné a niektoré cesty po železnici sú dokonca rýchlejšie ako lietadlom.
Od 18. júna sa taktiež sprevádzkujú letné spojenie z Bratislavy priamo do Splitu.
Vlakom do chorvátskeho Splitu odveziete auto, motorku, dieťa, psa, ale bicykel nie.
Súpravy s minimálne 300 miestami na sedenie budú premávať v prímestskej a v regionálnej železničnej doprave východoslovenského regiónu.
Banská Štiavnica je podľa štátnej tajomníčky Kataríny Brunckovej ukážkovým príkladom, že ťažký priemysel môže ísť ruka v ruke s turizmom.
Okrem Humenného vzniknú takéto strediská aj v Nových zámkoch a vo Zvolene.
Minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) podpísal zmluvu, ktorou zaistil financovanie projektu moderného vlakového zabezpečovacieho systému do 12 koľajových vozidiel.
Očakáva sa tiež postupné zvyšovanie dopytu po medzištátnej doprave.
Cez leto bude do Chorvátska premávať aj Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
Celková hodnota projektu predstavuje 76 999 000 eur a je spolufinancovaná z eurofondov.
Slovensko v tomto roku čakajú aj investície do obnovy železničných tratí.
Zmeny časov a trás medzinárodných vlakov budú platiť od apríla predbežne až do konca roku 2022.
Od 6. apríla pribudnú nové spojenia najmä v okolí hlavného mesta, ktoré cestujúcim chýbali.