Súpravy s minimálne 300 miestami na sedenie budú premávať v prímestskej a v regionálnej železničnej doprave východoslovenského regiónu.
Banská Štiavnica je podľa štátnej tajomníčky Kataríny Brunckovej ukážkovým príkladom, že ťažký priemysel môže ísť ruka v ruke s turizmom.
Okrem Humenného vzniknú takéto strediská aj v Nových zámkoch a vo Zvolene.
Minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) podpísal zmluvu, ktorou zaistil financovanie projektu moderného vlakového zabezpečovacieho systému do 12 koľajových vozidiel.
Očakáva sa tiež postupné zvyšovanie dopytu po medzištátnej doprave.
Cez leto bude do Chorvátska premávať aj Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
Celková hodnota projektu predstavuje 76 999 000 eur a je spolufinancovaná z eurofondov.
Slovensko v tomto roku čakajú aj investície do obnovy železničných tratí.
Zmeny časov a trás medzinárodných vlakov budú platiť od apríla predbežne až do konca roku 2022.
Od 6. apríla pribudnú nové spojenia najmä v okolí hlavného mesta, ktoré cestujúcim chýbali.
Podľa Útvaru za hodnoty peniaze pri ministerstve financií pri plánovaní investícií do najviac potrebných projektov pomôže analytická metodika určovania priorít, ktorú pripravil útvar v spolupráci s rezortom dopravy.
O diaľniciach, cestovnom ruchu, ale aj o výstavbe nájomných bytov sa denník Pravda rozprával s ministrom dopravy Andrejom Doležalom (nominant Sme rodina).
Ministerstvo dopravy poskytlo pomoc zatiaľ iba Železniciam SR a Železničnej spoločnosti Slovensko. Chcú ju aj nákladní vlakoví dopravcovia.
K avizovanému pozastaveniu prevádzky vlaku railjet xpress (rjx) od 22. februára nedôjde.
Podľa ÚHP by sa dalo ušetriť až 45 miliónov eur nákupom ľahkých motorových jednotiek, alebo lepším využívaním modernizovaných vlakov ZSSK.
Na úseku Trnava - Bratislava-Nové Mesto nebude premávať 27 osobných vlakov.
Železničná spoločnosť Slovensko oznamuje cestujúcej verejnosti, že z dôvodu pretrvávajúcej pandémie, obmedzení a znižovania mobility obyvateľstva ona i jej partneri predlžujú prijaté opatrenia.
Hospodárske výsledky Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) sú momentálne veľmi úzko späté s koronakrízou.
Dôvodom sú vyťažené vlaky, lockdown, on-line výučba na školách či zvýšená chorobnosť a karanténa zamestnancov.
Ministerstvo životného prostredia dalo zelenú projektu modernizácie železničnej trate Bratislava hl. st. – Kúty – Lanžhot v úseku Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR v hodnote takmer 275 miliónov eur.