Honda ešte nestihla poriadne prehovoriť na poli elektromobilov, zato už plánuje novú kariéru pre vodíkové autá.
Hnoj, ktorý je primárnym odpadom, sa postupne transformuje na bioplyn, následne na biometán a ten sa skvapalní na bio-LNG.
Komerčné nasadenie ukázalo, že prevádzka vlakov, poháňaných "zeleným vodíkom" bola v porovnaní s elektrickými až o 80 percent drahšia.
Biely vodík je pre vedcov relatívne nový.
Trojica britských firiem vidí budúcnosť kamiónovej dopravy vo vodíku. Batériové ťahače považuje za neefektívne.
Nie je to dávno, čo Tatra ukázala novú generáciu modelového radu Force a už tu máme prvé údaje o revolučnej verzii na vodík.
Ak sa elektromobilu pokazí batéria, je to „mastné“ Ale čo je to oproti tomu, ak chcete spojazdniť pokazené auto na vodík.
Dodávateľský gigant pre automobilový priemysel sa rozhodol staviť budúcnosť na vodík.
Toyota vodíku verí. V roku 2026 predstaví palivové články, ktoré budú mať o pätinu vyššiu energetickú hustotu.
Bude vodík v doprave obľúbený? Infraštruktúra však zatiaľ na to nie je pripravená.
České Ministerstvo práce a sociálnych vecí a ministerstvo životného prostredia, si na rok prenajali autá na vodíkový pohon.
Hyundai patrí spolu s Toyotou k veľký zástancom vodíka. Jeho budúcnosť spája aj so spaľovacími motormi.
Generálny riaditeľ Toyoty Koji Sato vyhlásil, že do konca dekády sa automobilka sústredí na rozvoj vodíkovej infraštruktúry.
Nové vodíkové SUV bude tak trochu aj klasickým elektromobilom. To preto, aby sa zbavilo závislosti od vodíkových staníc.
Odborníci z rôznych segmentov čoraz viac diskutujú o energetickej transformácii a dosiahnutí uhlíkovej neutrality, ale aj o efektivite batériových či vodíkových riešení. Ktorá možnosť je však lepšia?
Koncept superšportu fascinuje nielen dizajnom, ale aj pohonom. Jazdí síce na vodík, ale nevzdal sa spaľovacieho motora.
Čo ak by naftový motor dokázal spaľovať vodík? Potom by sme nemuseli meniť napríklad milióny dieselových kamiónov za elektrické.
Od konceptu k finálnemu produktu môže byť ešte niekoľko rokov.
Po 47 vodíkových kamiónoch Hyundai Xcient, ktoré sú už v prevádzke vo Švajčiarsku, sa rozšíri flotila týchto ekologických úžitkových vozidiel aj do Nemecka.
V hre je aj scená, že Slovensko bude dovážať vodík z Ukrajiny, hovorí v rozhovore Jozef Badida, analytik portálu energieprevas.sk.