Odborníci z rôznych segmentov čoraz viac diskutujú o energetickej transformácii a dosiahnutí uhlíkovej neutrality, ale aj o efektivite batériových či vodíkových riešení. Ktorá možnosť je však lepšia?
Koncept superšportu fascinuje nielen dizajnom, ale aj pohonom. Jazdí síce na vodík, ale nevzdal sa spaľovacieho motora.
Čo ak by naftový motor dokázal spaľovať vodík? Potom by sme nemuseli meniť napríklad milióny dieselových kamiónov za elektrické.
Od konceptu k finálnemu produktu môže byť ešte niekoľko rokov.
Po 47 vodíkových kamiónoch Hyundai Xcient, ktoré sú už v prevádzke vo Švajčiarsku, sa rozšíri flotila týchto ekologických úžitkových vozidiel aj do Nemecka.
V hre je aj scená, že Slovensko bude dovážať vodík z Ukrajiny, hovorí v rozhovore Jozef Badida, analytik portálu energieprevas.sk.
Prvýkrát na Slovensku si 300 domácností v pilotnom projekte vyskúšalo, ako na vodíku variť či ako ním vykurovať.
Zelený zdroj energie by mal pokryť ročnú spotrebu 50 autobusov.
Kraj sa nechal inšpirovať elektrickou loďou, ktorá brázdi vody na najmladšej priehrade v Čechách - Slezskej Harte.
Plyn je síce vysoko efektívne palivo s nízkymi emisiami, ale budúcnosťou je podľa odborníkov biometán a vodík. Aj o tom je 8. epizóda relácie Pravda o klíme.
Coradia iLint od spoločnosti Alstom je jediný vlak na vodíkový pohon uvedený do bežnej prevádzky.
Vodík v doprave? To je problém za problémom. Aspoň jeden z nich má teraz sľubné riešenie.
Obdobný projekt už dva roky funguje v nemeckom meste Wuppertal.
Vodíkových potrubí je v súčasnosti pripravených 5000 kilometrov, zatiaľ čo pre zemný plyn je k dispozícii 100 miliónov kilometrov plynových rozvodov.
Veľké logistické centrum reťazca Lidl si zvolilo ako palivo budúcnosti vodík. Z prevádzky postupne vyradí batériové technológie.
Pri výrobe zeleného vodíka nevznikajú žiadne emisie skleníkových plynov.
Košický samosprávny kraj dlhodobo počíta s nasadením vodíka. Ako prvý na Slovensku prijal vlastnú vodíkovú stratégiu.
Renault považuje vodík za jednu z alternatív ekologickej mobility. Ako si ju predstavuje naznačí vodíkovou štúdiou.
JESS chce postaviť celý reťazec - od výroby zelenej elektriny cez produkciu a uskladňovanie vodíka až po jeho distribúciu na čerpacej stanici.
Problémom spaľovacích motorov nie sú spaľovacie motory, ale fosílne palivo, ktoré spaľujú. Bude preto Mustang jazdiť na vodík?