Ak sa elektromobilu pokazí batéria, je to „mastné“ Ale čo je to oproti tomu, ak chcete spojazdniť pokazené auto na vodík.
Dodávateľský gigant pre automobilový priemysel sa rozhodol staviť budúcnosť na vodík.
Toyota vodíku verí. V roku 2026 predstaví palivové články, ktoré budú mať o pätinu vyššiu energetickú hustotu.
Bude vodík v doprave obľúbený? Infraštruktúra však zatiaľ na to nie je pripravená.
České Ministerstvo práce a sociálnych vecí a ministerstvo životného prostredia, si na rok prenajali autá na vodíkový pohon.
Hyundai patrí spolu s Toyotou k veľký zástancom vodíka. Jeho budúcnosť spája aj so spaľovacími motormi.
Generálny riaditeľ Toyoty Koji Sato vyhlásil, že do konca dekády sa automobilka sústredí na rozvoj vodíkovej infraštruktúry.
Nové vodíkové SUV bude tak trochu aj klasickým elektromobilom. To preto, aby sa zbavilo závislosti od vodíkových staníc.
Odborníci z rôznych segmentov čoraz viac diskutujú o energetickej transformácii a dosiahnutí uhlíkovej neutrality, ale aj o efektivite batériových či vodíkových riešení. Ktorá možnosť je však lepšia?
Koncept superšportu fascinuje nielen dizajnom, ale aj pohonom. Jazdí síce na vodík, ale nevzdal sa spaľovacieho motora.
Čo ak by naftový motor dokázal spaľovať vodík? Potom by sme nemuseli meniť napríklad milióny dieselových kamiónov za elektrické.
Od konceptu k finálnemu produktu môže byť ešte niekoľko rokov.
Po 47 vodíkových kamiónoch Hyundai Xcient, ktoré sú už v prevádzke vo Švajčiarsku, sa rozšíri flotila týchto ekologických úžitkových vozidiel aj do Nemecka.
V hre je aj scená, že Slovensko bude dovážať vodík z Ukrajiny, hovorí v rozhovore Jozef Badida, analytik portálu energieprevas.sk.
Prvýkrát na Slovensku si 300 domácností v pilotnom projekte vyskúšalo, ako na vodíku variť či ako ním vykurovať.
Zelený zdroj energie by mal pokryť ročnú spotrebu 50 autobusov.
Kraj sa nechal inšpirovať elektrickou loďou, ktorá brázdi vody na najmladšej priehrade v Čechách - Slezskej Harte.
Plyn je síce vysoko efektívne palivo s nízkymi emisiami, ale budúcnosťou je podľa odborníkov biometán a vodík. Aj o tom je 8. epizóda relácie Pravda o klíme.
Coradia iLint od spoločnosti Alstom je jediný vlak na vodíkový pohon uvedený do bežnej prevádzky.
Vodík v doprave? To je problém za problémom. Aspoň jeden z nich má teraz sľubné riešenie.