Jednou z nosných tém činnosti Slovenskej inovačnej a energetickej agentúry je podpora vodíkovej stratégie.
V Košiciach vznikne Centrum výskumu vodíkových technológií, ktoré sa bude zaoberať aj využitím vodíkového pohonu v oblasti dopravy.
Slovensko nemá potenciál na výrobu vodíka iba zo zelených energií. Malo by preto začať rokovanie s EÚ o jeho výrobe aj zo zemného plynu.
Európsky parlament vyzval na väčšiu podporu riešení uskladňovania energie aj na báze vodíka či domácich batérií.
Čistá planéta a silnejšia ekonomika, to sú hlavné ciele stratégie EÚ pre integráciu energetického systému a stratégie EÚ pre vodík.
NU-1501 vyrobili z organických molekúl a kovových iónov, ktoré vytvárajú vysoko kryštalickú, poréznu štruktúru.
BMW to s vodíkom „nezabalilo“. Len zmenilo stratégiu. Namiesto spaľovania vyvíja model s palivovými článkami.
V ďalekej budúcnosti Slnko vyčerpá svoje vodíkové palivo a vstúpi do toho, čo astronómovia nazývajú fázou "obrovskej vetvy".
Hyundai verí vodíku. Životaschopnosť tohto pohonu sa teraz snaží potvrdiť svetovým rekordom v dojazde auta s palivovými článkami.
Už na budúci rok by mala byť u našich západných susedov v prevádzke prvá verejná vodíková čerpacia stanica. Do roku 2023 ich má byť minimálne šesť.
Takéto nešťastia sa nestávajú často. O to viac však explózia v meste Sandvika priťahuje pozornosť.
Prísne emisné normy znížili záujem Slovákov o automobily s naftovým pohonom. Je budúcnosťou elektrina a neskôr vodík?
Hyundai doťahuje náskok Toyoty a Hondy v oblasti vodíkových technológií. Nové Nexo poháňané palivovými článkami môže konkurentov dokonca zatieniť.
Toyota má s palivovými článkami bohaté skúsenosti. Využije ich aj flotila autobusov, ktoré Japonci nasadia ešte pred paralympiádou v Tokiu.
Kalifornia je štátom s najväčším podielom využitia vodíka v doprave. Práve tu postaví Toyota svoju elektráreň využívajúcu palivové články a spolu s ňou aj najväčšiu vodíkovú čerpaciu stanicu.
Koncern Daimler sa venoval vývoju vozidiel na vodík už v deväťdesiatych rokoch a na svet priviedol niekoľko flotíl s palivovými článkami. Teraz však tvrdí, že ide o slepú uličku.
Ľahšie získanie vodíka ako výdatného energetického zdroja má umožniť nová technológia rozkladu vody.
Vodíková diaľnica je konečne realitou. Autá s palivovými článkami tak môžu po prvý raz absolvovať cestu od severu až po juh Kalifornie. Európa zaostáva.
Deti, ktoré si v učebni vyrobia vodík, napumpujú ho do autíčka, a to sa potom preháňa po triede? Na to si už v Základnej škole na Nálepkovej ulici v Novom Meste nad Váhom zvykli.
Toyota, to nemajú byť zďaleka len hybridy. Vážne sa zaoberá aj vodíkovou technológiou. V Tokiu sa pochváli ďalším vodíkovým konceptom Toyota FCV. Na jedno natankovanie prejde 500 km.