Europoslanci chcú v sieti ciest TEN-T do roku 2026 400 kW nabíjačky každých 60 kilometrov a do roku 2031 vodikové čerpačky každých 200 kilometrov.
Bude vodík v doprave obľúbený? Infraštruktúra však zatiaľ na to nie je pripravená.
Vodík má byť vyrábaný elektrolýzou v plánovaných štyroch prevádzkach v Modrom Kameni, Pezinku, Malackách a v Trenčíne
Po spustení prvej vodíkovej čerpacej stanice bude v krátkom čase spustená aj druhá v Košiciach.
Prvé čerpacie stanice na vodík by mali v oboch mestách fungovať už koncom roku. Aj keď u nás nejazdia takmer žiadne vodíkové autá. Až na jednu výnimku.
V roku 2021 by mali v Bratislave a Košiciach postaviť čerpacie stanice na vodík.
Už vlani minister hospodárstva Richard Sulík avizoval skorú výstavbu čerpacích staníc na vodík. Tento rok sa majú stať realitou. V Bratislave a Košiciach.
Po vybudovaní „čerpačiek“ chce rezort hospodárstva podporiť aj kúpu vodíkových áut.
Slovensko nemá zatiaľ ani jednu jedinú vodíkovú čerpaciu stanicu. Zmeniť by to mohla spoločnosť Bonett.