Toyota to s vodíkom nevzdáva. To napriek tomu, že prvá generácia Miraiu bola v podstate fiaskom.
Slovensko nemá zatiaľ ani jednu jedinú vodíkovú čerpaciu stanicu. Zmeniť by to mohla spoločnosť Bonett.
Produkovať vodík pre účely viacerých odvetví je veľmi nehospodárne, prízvukuje analytik globálnych trendov a rizík Juraj Mesík. Takéto palivo ostalo len úvahou.
NU-1501 vyrobili z organických molekúl a kovových iónov, ktoré vytvárajú vysoko kryštalickú, poréznu štruktúru.
Už na budúci rok by mala byť u našich západných susedov v prevádzke prvá verejná vodíková čerpacia stanica. Do roku 2023 ich má byť minimálne šesť.
Takéto nešťastia sa nestávajú často. O to viac však explózia v meste Sandvika priťahuje pozornosť.
V Los Angeles odštartuje Toyota, Kenworth, Shell a vládna organizácia CARB prevádzku vodíkových kamiónov. Premávať budú po celej Kalifornii, najmä však v prístavoch.
Palivové články a nákladná doprava? Zatiaľ len okrajová záležitosť. Hyundai a švajčiarska spoločnosť H2 Energy však plánujú zlom.