České Ministerstvo práce a sociálnych vecí a ministerstvo životného prostredia, si na rok prenajali autá na vodíkový pohon.
Funkčný prototyp "double-deckeru" by mal byť hotový už v roku 2024.
Koncept superšportu fascinuje nielen dizajnom, ale aj pohonom. Jazdí síce na vodík, ale nevzdal sa spaľovacieho motora.
Čo ak by naftový motor dokázal spaľovať vodík? Potom by sme nemuseli meniť napríklad milióny dieselových kamiónov za elektrické.
Má mať to, čo fanúšikovia spaľovacích motorov milujú – silu a úžasný zvuk. Ale bez emisií.
Slovenský pavilón na Expo Dubaj 2020 zažil svetovú premiéru vodíkového auta.
Nový ë-Jumpy Hydrogen využíva tri karbónové nádrže na vodík a batériu s kapacitou 10,5 kWh.
Zdá sa to ako paradox, ale logiku to má. Spaľovaním vodíka v klasickom motore by sme sa vyhli drahým palivovým článkom.
Slovensko by malo do roku 2050 míňať 1,4 milióna ton vodíka ročne.
Vodík je jednou z alternatív ekologických pohonov budúcnosti. No postoj k nemu nie je konzistentný.
Viacerí výrobcovia nákladných áut vidia budúcnosť vo vodíku. Patrí k nim aj Mercedes-Benz.
Produkovať vodík pre účely viacerých odvetví je veľmi nehospodárne, prízvukuje analytik globálnych trendov a rizík Juraj Mesík. Takéto palivo ostalo len úvahou.
Aká čistá energia bude poháňať dopravu v budúcnosti? Elektrina, lítiové batérie? A čo vodík? Lenže 99% vodíka sa dnes vyrába zo - zemného plynu, ropy a uhlia!
Hyundai je jedným z priekopníkov vodíkového pohonu a je presvedčený, že palivové články majú miesto aj v diaľkovej nákladnej doprave.
Hyundai doťahuje náskok Toyoty a Hondy v oblasti vodíkových technológií. Nové Nexo poháňané palivovými článkami pôjde do predaja už tento rok.
Kamión s palivovými článkami nie je len fikciou. Postarala sa o to Toyota i keď základ tvorí klasický americký ťahač Kenworth. Navonok teda o jeho vodíkovej povahe nemáte ani tušenia.
Na ženevskom autosalóne sa automobilka Hyundai pochválila konceptom vodíkového SUV. Ide o ďalší krok k splneniu sna o cestnej doprave bez emisií. V prospech nového modelu hovorí výborná aerodynamika a dojazd až 800 kilometrov.
Vodíková diaľnica je konečne realitou. Autá s palivovými článkami tak môžu po prvý raz absolvovať cestu od severu až po juh Kalifornie. Európa zaostáva.
Deti, ktoré si v učebni vyrobia vodík, napumpujú ho do autíčka, a to sa potom preháňa po triede? Na to si už v Základnej škole na Nálepkovej ulici v Novom Meste nad Váhom zvykli.
Do otvorenia ženevského autosalónu ostávajú ešte tri mesiace, to však Hyundaiu nebráni informovať o jeho plánoch. Prezradil, že v Ženeve predstaví crossover poháňaný palivovými článkami.