Od júla platí novela zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorý okrem iného obmedzuje falošné recenzie aj umelé navyšovanie cien. Aké najvýraznejšie zmeny oproti dovtedy platnej právnej úprave priniesol?
Pozrite si 13 najdôležitejších otázok a odpovedí o reklamácií a vracaní tovaru. Na najčastejšie otázky odpovedá Katarína Kasalová z advokátskej kancelárie act MPH.advocates.
Kedy možno darček vrátiť, aké sú podmienky reklamácie a čo robiť, ak vám obchod nechce vrátiť peniaze?
Nárok na bezdôvodné vrátenie alebo výmenu tovaru nie je právne vymáhateľný. Záleží ale na tom, kde ste nakupovali.
Podľa čoho môžeme spoznať kvalitný e-shop a na čo si dávať pri internetových nákupoch pozor?
Tovar môže zákazník vrátiť po tom, čo odstúpi od kúpnej zmluvy uzavretej s e-shopom.
Nie každý nežalaný darček môžete bezdôvodne vrátiť, zákon v tomto prípade nestojí na strane spotrebiteľa. .
Bezdôvodné vrátenie tovaru, ktorý ste kúpili v kamennom obchode, je čisto o dobrej vôli predajcu. Zákon však stanovuje, kedy od zmluvy nie je možné odstúpiť.
Aj tovar kúpený v kamennom obchode možno vrátiť. Obchodníkovi to však neprikazuje zákon. Ak takúto možnosť zákazníkom ponúka, ide o jeho dobrú vôľu.
Trafiť sa s darčekom je niekedy drina. Nesprávna veľkosť, chýbajúce časti či dva rovnaké dary?
Začínajú sa výpredaje, začínajú sa vianočné nákupy. Ale čo ak kúpite niečo, čo vám nesedí, príde poškodené, alebo sa pokazí? Aké práva máte pri vrátení tovaru a pri jeho reklamácii?
Kedy je možné vrátiť tovar do kamennej predajne? Ako postupovať pri reklamácii služby? Čo ak bola predajňa zrušená? A ako dlho by malo trvať vybavenie reklamácie?
Od roku 2014 platí zákon, ktorý upravuje predaj tovaru a služieb v e-shopoch. Okrem iného stanovuje aj podmienky, za ktorých možno odstúpiť od zmluvy.
Našli ste si pod stromčekom nevhodný darček? Prípadne tovar nezodpovedá požadovanej kvalite alebo vám nesedí veľkosť?
Nákupy cez internet sa tešia čoraz väčšej popularite. Čo však v prípade, ak natrafíte na nepoctivého obchodníka a objednaný vianočný darček vám nepríde.
Zákon o ochrane spotrebiteľa upravuje okrem iného aj podmienky vrátenia tovaru kúpeného v e-shope.
Dostali ste pod vianočný stromček darček, ktorý sa vám nepáči? Nie každý obchod je povinný vziať ho späť alebo vymeniť za iný tovar.
Návrh na vrátenie tovaru do siedmich dní bez udania dôvodu v kamenných predajniach už nie je aktuálny.
Zákazníci o dva mesiace získajú možnosť do siedmich pracovných dní vrátiť obchodníkovi tovar bez udania dôvodu.
Ľudí čaká od polovice apríla jedna z najväčších zmien pri nákupoch za posledné roky.