Ide zatiaľ len o koncept, no ešte do konca roka zamieri k prvým zákazníkom. A pôjde o najvýkonnejší Golf GTI všetkých čias. Jazdí takmer ako ostré „erko“.
Rok a pol po modernizácii spustil Volkswagen výrobu Golfu s novým 4-valcom 1,5 TSI Evo, vybaveným mikrohybridnou sústavou. Sľubuje spotrebu pod päť litrov. Je to koniec 1,6 TDI?
Kalendárny rok sa chýli ku koncu a k slovu sa dostávajú rôzne štatistiky. Jednou z najsledovanejších je predaj modelov na starom kontinente. Každoročne čakáme, či sa niekomu podarilo zosadiť z trónu Volkswagen Golf. Odpoveď je aj tentoraz záporná.
Začalo sa to príplatkovým analógovým autorádiom s jediným reproduktorom. Dnes môžete mať audiosystémy ovládané dotykom či dokonca gestami. Krásne to dokumentuje vývoj Volkswagenu Golf, ktorý šiel vždy s dobou.
Trieda MPV nie je práve v kurze. Valcujú ju crossovery s predným náhonom. No Volkswagen to nevzdáva. Po modernizácii Golfu inovuje aj Golf Sportsvan.
VW Golf je bestsellerom európskeho trhu. A to s obrovským náskokom už celé desaťročia. Teraz sa však stalo čosi nevídané. V apríli ho v registráciách predbehol Ford Fiesta.
Nové „erko“ sa môže opäť pýšiť titulom najrýchlejšieho Golfu všetkých čias. Výkon narástol len nepatrne, no pomôcť môže titánový výfuk Akrapovič a odblokovaný obmedzovač.
Najočakávanejšia novinka vynoveného Golfu, 4-valec 1,5 TSI, prezradila konečne údaje. Golf s ňou síce ušetrí pár deci paliva, ale prekvapivo, bude pomalší. To ste asi nečakali.
Modernizovaný Golf sa ešte nestihol dostať do predaja a už tu máme informácie o jeho ďalšej generácii, dokonca o verzii GTI. Tá príde na trh v roku 2020 a využije techniku známu zo superšportov.
Nemecký Volkswagen prichádza s príjemnou inováciou. Podarilo sa mu odstrániť najväčší problém vyhrievaných čelných okien áut. Viditeľná sieť drôtov integrovaná v skle je minulosťou.
Modernizovaný Golf, ktorý ukázal Volkswagen tesne pred koncom roka, mieri do predaja. V súvislosti s tým prichádzajú oficiálne technické údaje. Prekvapením je absencia očakávaného motora 1,5 TSI Evo.
Volkswagen sa snaží v USA vylepšiť svoju pošramotenú povesť. A to tým najčistejším možným spôsobom. V Los Angeles predstavil tento rok už druhý elektromobil. Po koncepte Budd-e aj vynovený Golf na baterky.
Automobilka z Wolfsburgu sa na autosalóne v Paríži príliš neblysla. Premiérovú biedu zachraňoval koncept elektromobilu ED. Dlho očakávaný modernizovaný Golf pod Eiffelovku nedorazil. Teraz sa zdá, že zámerne.
Trvalo pol roka, kým vznikla kompletná štatistika registrácií nových automobilov na celom svete za rok 2015. A je naozaj zaujímavá. Rebríček sa totiž zásadne líši od toho, na ktorý sme zvyknutí v Európe.
Okolo príchodu Golfu ôsmej generácie vládlo množstvo nejasností. Pravdepodobne aj preto, že v súvislosti s kauzou Dieselgate menil pôvodné plány samotný koncern Volkswagen. Viac svetla do blízkej budúcnosti európskeho bestselleru teraz prináša britský Auto Express.
Nemecký autoklub ADAC uskutočnil nárazové skúšky podľa metodiky, ktorá by mala v Euro NCAP vstúpiť do platnosti v roku 2018. Otestoval tri päťhviezdičkvé modely. A výsledok? Golf sklamal a Mégane prešiel s odretými ušami. Bez ujmy vyviazla len Honda Civic.
Z Wofsburgu sa šíria správy, že súčasná siedma generácia Golfu nestihne facelift. Namiesto toho by chcel Vokswagen vyrukovať s celkom novým modelom. A to už na budúci rok.
Štyridsiate výročie príchodu legendárneho Golfu GTI oslávia vo Wolfsburgu limitovanou edíciou Clubsport. Bude to najsilnejší Golf GTI všetkých čias. Na Golf R to však stále nestačí.
Nie, ešte sa netešte. Premiéra modernizovaného Golfu je naplánovaná až na koniec budúceho roka. No už dnes je jasné, že podľa vzoru konceptu Golf R Touch dostane novú generáciu ovládacích prvkov založenú na displejoch.
Ako sme avizovali už dávnejšie, nad 4-valcom 1,2 TSI sa sťahujú čierne mračná. Zastúpi ho nový 3-valec 1,0 TSI. Stalo sa tak už v Audi A1 či novom Pole BlueMotion. A teraz je na rade Golf.