Po niekoľkých týždňoch sa Škode podarilo rozbehnúť montážne linky s jej elektrickým SUV.
Vlani zasiahla automobilový priemysel pandémie aj čipová kríza. Kasa je ale plná.
Snaha niektorých predstaviteľov koncernu VW o obnovenie výroby v jeho ruských závodoch je pre Jaroslava Povšíka, predsedu Podnikovej rady automobilka Škoda, neprijateľná.
Sankcie majú na ruský automobilový trh devastačné následky. Aby bolo možné udržať výrobu, Rusi sú zídu s emisnou normou až na nulu!
Región Kaluga bol po Togliatti druhým epicentrom ruského automobilového priemyslu.
Začiatkom budúcej dekády by chcela Tesla zvýšiť kapacitu výroby na 20 miliónov elektromobilov.
Zahraničným výrobcom hrozí znárodnenie ich závodov. Lenže rozbehnúť v nich výrobu Rusi nedokážu.
Dosahy ruskej agresie na Ukrajine budú mať ďalekosiahle následky na celý automobilový priemysel.
Ruský automobilový priemysel je po invázii vojsk na Ukrajine prakticky na kolenách. Lada hľadá riešenie.
V súvislosti s nedostatkom komponentov má česká Škoda stále tisíce nedokončených áut.
Ak by firma Leoni nedokázala obnoviť výrobu, tak až 15 percent európskej výroby automobilov by mohlo byť ohrozených.
Rusko je jadrovou mocnosťou, ale aj automobilovým pravekom. Bez pomoci Západu dokáže udržať len výrobu áut z čias socializmu.
Tento rok sa opäť vyrobí oveľa menej áut, než sa plánovalo. Najväčšie problémy budú v Európe.
Po odchode väčšiny automobiliek z Ruska by ich miesto mohli zaujať tie čínske.
Agresia Ruska na Ukrajine zastavuje výrobné linky v Rusku aj v Európe. Pri starom ostávajú len čínske značky, ktoré chcú v Rusku fungovať tak, ako doteraz.
Výrobcovia osobných a nákladných áut sa obávajú, že ich továrne v Rusku budú skonfiškované. Rusi totiž potrebujú vyrábať techniku pre armádu.
Ruská agresia na Ukrajine už dopadá aj na automobilovú produkciu v Česku a v Nemecku.
Minulý rok zaznamenalo Nemecko najnižší počet predaných áut od znovuzjednotenia krajiny v roku 1990, a to 2,6 milióna.
Nedostatok polovodičov, ktorý brzdí výrobu, núti automobilky ku krajným riešeniam. Buď okliešťujú výbavu áut, alebo...
Kým väčšina automobiliek zvádza boj s odbormi o zníženie mzdy, Ferrari je k svojim zamestnancom štedré.