Po takmer piatich týždňoch nútenej odstávky sa bratislavský Volkswagen opäť vracia do starých koľají. Zatiaľ však veľmi opatrne.
Spoločnosť Volkswagen Slovakia spustila od pondelka po niekoľkotýždňovej prestávke výrobu automobilov.
Ide o pracovníka firmy sídliacej v Bánovciach nad Bebravou. Spoločnosť zameraná na výrobu signálnych svietidiel zamestnáva 1 800 ľudí.
Stoja automobilky, dodávatelia aj predajcovia.
Prípravu na prerušenie výroby v nedeľu večer potvrdil Volkswagen Slovakia.
Zdroje z vnútra firmy aktuálne hovoria, že na verdikt je čas do polovice tohto roka.
Závod Hwasung pozastavil produkciu iba v pondelok a očakáva sa, že v utorok by sa výroba v tomto závode mala opätovne začať.
Už dávnejšie prognostici varovali, že plánovaná elektrifikácia áut môže naraziť na nedostatok akumulátorov. Bez nich jednoducho vyrobiť elektromobil nie je možné.
Stratovej Tesle sa začína dariť. Vlani dosiahla nový produkčný rekord. Akcie letia prudko nahor.
Nebýva zvykom, aby medzi štartom produkcie a predajom nového modelu ubehlo takmer trištvrte roka. Nový elektromobil Volkswagenu je však výnimkou.
Nástupcovia VW Passat a Škody Superb mali schádzať od roku 2022 z výrobných liniek nového koncernového závodu v Turecku. Jeho výstavba je však ohrozená.
Nová generácia Škody Superb už nebude tak úplne česká. Jej výroba sa má presťahovať do Turecka.
V závode v českých Kvasinách už montujú prvý plug-in hybridný model Škody. Superb iV schádza z rovnakých liniek ako jeho benzínoví a naftoví súrodenci.
Volvo rozširuje výrobu vo svojich čínskych závodoch o ďalší model určený aj pre Európu. Sedan S60 bude na „hodvábnej ceste“ nasledovať vôbec najpredávanejšie Volvo súčasnosti.
Domácu ekonomiku potiahnu desaťtisíce osobných motorových vozidiel, ktoré už začali opúšťať brány nitrianskeho závodu automobilky Jaguar Land Rover.
Renault nestihol prispôsobiť svoje veľké SUV na báze Nissanu X-Trail novým emisným normám. A tak na čas zastavuje výrobu európskych verzií. Vrátia sa až na budúci rok.
Nová norma merania emisií vytvára na výrobcov áut obrovský tlak. Mnohí z nich sa nestačia prispôsobiť. Platí to aj pre najväčšiu automobilku VW. Bude musieť na jeseň zastaviť výrobu viacerých modelov?
MARIÁN REPA: Vlani sa u nás vyrobilo celkovo 1,025 milióna áut.
Česká automobilka Škoda láme rekordy. Historické predaje jej však robia vrásky na čele. Vylúčená nie je výroba v Nemecku, 6-dňový pracovný týždeň ani výstavba nového závodu.
Nemecké pracovné podmienky, či už ide o mzdy, alebo o dĺžku pracovného času, sa ešte viac zlepšujú v porovnaní so Slovenskom.