Od prvého januára sa v Číne nesmú vyrábať autá, ktoré nesplňujú stanovené normy v spotrebe paliva. Dôvodom je boj proti smogu.
BMW predstaví budúci rok svoje najväčšie SUV X7. V americkom Spartanburgu už spustili montáž predsériových prototypov. Poslúžia testom v tvrdých podmienkach.
Nábeh výroby nového modelu Tesla 3 nejde podľa pôvodných predstáv automobilky. Dodacie lehoty rastú
Modernizovaný crossover EcoSport má v Európe väčšie ambície ako doteraz. Aj preto Ford spustil jeho výrobu v rumunskom závode v Craiove. Na linkách nahrádza neúspešný B-Max.
Automobilky sú v šoku. Do procesu ich výroby sa dostal plech oceliarne Kobe Steel, ktorá falšovala údaje o kvalite. Svojim odberateľom dodala 39 000 ton ocele a hliníka, ktoré nezodpovedali normám. Dnes sú z nich autá. A môže to byť aj to vaše.
V priebehu necelého mesiaca padli v Škode hneď dva míľniky. V závode v Mladej Boleslavi zišla z liniek Octavia tretej generácie s poradovým číslom 1 500 000 a k tomu v Kvasinách miliónty Superb.
Výrobu Passatu v nemeckom závode Emden sprevádzajú odstávky spôsobené zníženým dopytom. A teraz rieši Wolfsburg ďalší problém. Chýba mu jeden diel na finálnu montáž. Nedokončených je až 20 000 áut.
Koncern VW spustí už zakrátko nový revolučný spôsob výroby áut. Montážny pás, známy viac ako 100 rokov, v ňom už miesto mať nebude.
Aféra so skresľovaním údajov o emisiách má tvrdý dopad na dopyt po autách nemeckého výrobcu v USA a následne aj na jeho produkciu za Atlantikom. V januári bola automobilka nútená znížiť výrobu v mexickom závode Puebla až o 42 %!
Niekoľkodňová odstávka výroby Volkswagenu Passat v Emdene je dôsledkom poruchy v lisovni. Ovplyvnilo to aj ďalšie závody. Napríklad výrobu prevodoviek v Kasseli. Nemci špekulujú, že ide o dôsledok kauzy Dieslgate.
Znižovanie cien ropy znamená pre sektor elektromobilov problém. Lacné tankovanie môže odradiť záujemcov o kúpu elektrických áut. Tesla chce preto znížiť ich ceny výrobou v Číne.
Česká Škoda neustále rastie. Len vlani v januári oslávila výrobu 17-miliónteho exempláru. Rok na to tu máme kus s poradovým číslom 18 000 000. Stal sa ním biely Superb Combi, ktorý zišiel z montážnych liniek v Kvasinách.
V roku 2009 bývalý šéf bratislavského Volkswagenu Jozef Uhrík vydal knihu Od tankov k Tuaregu. Slovensko vtedy vyrábalo pol milióna áut ročne a potenciál bol obrovský.
V domovskom mníchovskom závode BMW zišiel z montážnych liniek sedan radu 3 s poradovým číslom 10 000 000. Automobilka na to potrebovala 40 rokov.
Žiadne iné auto z Veľkej Británie nedosiahlo vo výrobe takú „akceleráciu“. Qashqai zlomil všetky rekordy.
Časy sa menia. V tradičnom rodisku Land Roverov, závode v Sollihule, budú odteraz schádzať z výrobných liniek aj Jaguare. Prvým z nich je sedan strednej triedy XE.
Švédska automobilka vyvíja novú modulárnu platformu aj pre malé vozidlá. Používať ju bude nielen Volvo, ale aj materská čínska automobilka Geely.
Pád ruského rubľa, klesajúce ceny ropy a ekonomické sankcie zasiahli aj ruský automobilový priemysel. Pomôcť majú štátne dotácie do výroby áut, ale aj šrotovné.
Tretia generácia Škody Superb je od dnes na výrobných linkách. Jej produkciu zabezpečí závod v Kvasinách.
Tri automobilky pôsobiace na Slovensku predstavili na autosalóne v Ženeve novinky, o ktoré je hneď záujem a produkcia tak začína tvoriť nové pracovné miesta.