Čína už v polovici roku začala regulovať vývoz gália a germánia, od decembra bude regulovať aj vývoz grafitu.
V nemeckom Parsdorfe sme sa zúčastnili otvorenia fabriky BMW na batériové články. Je to skutočná alchýmia.
Nový závod bude vyrábať katódový materiál do batérií elektromobilov. Poľská vláda podporí projekt čiastkou 350 miliónov eur.
Dopyt po li-ion batériách má v nasledujúcich rokoch vzrásť v Európe 10- až 30-násobne. Starý kontinent však nemá suroviny ani výrobné kapacity.
Maďari do roku 2030 očakávajú vyššia kapacita výroby batérií až 250 GWh. Na Slovensku je zatiaľ potvrdených 10 GWh. Konštatuje to analýza Slovenskej sporiteľne.
Aktuálne sa rozhoduje o tom, či sa spustí ťažba v jednom z najväčších ložísk lítia v Európe.
Tesla by v Nemecku chcela vyrábať až milión áut ročne. Miestni obyvatelia a ani politici z toho nie sú veľmi nadšení.
Nedostatok batérií pre elektromobily môže urobiť Európe poriadny škrt cez rozpočet.
Nová "baterkáreň" bude stáť v nemeckom Heide. Po plnom nábehu produkcie dokáže vyrábať batérie až pre milión elektromobilov ročne.
Ak nepochádza nikel vo vašom elektromobile z etických zdrojov, môžte sa cítiť za jeho volantom tak trochu ako "otrokár".
InoBat oznámil ďalšie strategické partnerstvo - tentokrát s americkou divíziou čínskej spoločnosti Hefei Gotion High-Tech Power Energy.
InoBat predstavil už celú sériu veľmi ambicióznych zámerov. Chce stavať hneď niekoľko "baterkární".
Švédi zrejme stopnú výstavbu batériovej gigafabriky v Nemecku. Dôvodom sú vysoké ceny energií a lepšie podmienky v USA.
Veľké batériové fabriky už stoja, alebo sa stavajú prakticky vo všetkých okolitých krajinách.
Spoločnosť Porsche Smart Battery Shop plánuje v Hornej Strede pri Novom Meste nad Váhom investovať takmer 195 miliónov eur.
Škoda Auto rozbehla v Mladej Boleslavi výrobu batériových systémov pre platformu MEB. Ročne ich tam vyrobí štvrť milióna.
Európe vraj v oblasti elektromobility ušiel vlak a je mimoriadne dôležité dosiahnuť v nej sebestačnosť, hovorí šéf dozornej rady firmy Bosch.
InoBat podpísal kontrakt na dodávku prvej linky na výrobu batérií pre elektromobily s čínskou firmou Wuxi Lead.
Pôvodnými zakladateľmi projektu Automotive Cells Company (ACC) sú Stellantis a TotalEnergies, pridáva sa však aj nemecký Daimler.
Česi majú najväčšie európske ložisko lítia a hodlajú ho aj primerane využiť.