Do Northvoltu investori "naliali" postupne takmer 15 miliárd eur. O väčšinu z nich teraz prídu.
Spolu s klesajúcim záujmom o elektromobily v Európe prehodnocujú automobilky aj výrobu batérií.
Akcionári do Northvoltu "napchali" vyše 15 miliárd eur, najviac Volkswagen. Teraz sa boja, že o svoje peniaze prídu. A majú aj prečo.
Rokovania o zabezpečení krátkodobého financovania Northvoltu uviazli v slepej uličke. Bývalému švédskemu "tigrovi" už nikto nechce požičať.
Sven Fuhrmann, investičný riaditeľ skupiny Volkswagen, oznámil, že sa chystá odstúpiť z predstavenstva švédskeho výrobcu batérií.
BMW jednoznačne vylúčilo akékoľvek ďalšie investície do Northvoltu, hoci iba pred pár dnami tvrdilo, že si s touto spoločnosťou dokáže predstaviť participáciu aspoň na výskume a vývoji.
Northvolt prepustí takmer polovicu zamestnancov vo svojej fabrike, kde sa stalo priveľa smrteľných úrazov a podozrivých úmrtí.
Česi meno investora, ktorý chce na Karvinsku postaviť veľkú fabriku na batérie do elektromobilov stále taja. Neoficiálne sa hovorí, že je ním Samsung.
Baterkáreň Northvolt má problémy s kvalitou, rozbehnutím výroby a podozrivo jej zomierajú zamestnanci.
Varta je z najhoršieho vonku.
Varta má obrovské dlhy a je len krok od vyhlásenia platobnej neschopnosti.
Nemecko ako najväčší výrobca automobilov v EÚ má obrovský záujem o zabezpečenie lítia v rámci Európy, aby sa znížila jeho závislosť od Číny.
Vzhľadom na klesajúci záujem o batérie a problémy s nábehom výroby Northvolt zrejme úplne zruší plán na výstavbu druhej továrne vo Švédsku a zredukuje plány na výstavbu baterkárne v Nemecku.
Česi sa snažia dohodnúť s investorom "z demokratickej krajiny", ktorý by u nich mal postaviť baterkáreň za vyše 8 miliárd eur.
Investícia sa plánuje v areáli s plochou približne 9 500 metrov štvorcových.
Čína už v polovici roku začala regulovať vývoz gália a germánia, od decembra bude regulovať aj vývoz grafitu.
V nemeckom Parsdorfe sme sa zúčastnili otvorenia fabriky BMW na batériové články. Je to skutočná alchýmia.
Nový závod bude vyrábať katódový materiál do batérií elektromobilov. Poľská vláda podporí projekt čiastkou 350 miliónov eur.
Dopyt po li-ion batériách má v nasledujúcich rokoch vzrásť v Európe 10- až 30-násobne. Starý kontinent však nemá suroviny ani výrobné kapacity.
Maďari do roku 2030 očakávajú vyššia kapacita výroby batérií až 250 GWh. Na Slovensku je zatiaľ potvrdených 10 GWh. Konštatuje to analýza Slovenskej sporiteľne.