Najstaršia a najdlhšia česká diaľnica D1 vedie z Prahy cez Brno a Ostravu až do Poľska. Posledných 10 km odovzdajú v decembri predčasne.
Za strategické investície boli označené výstavby nových úsekov diaľnice D3, a to Žilina Brodno - Kysucké Nové Mesto, ako aj Kysucké Nové Mesto - Oščadnica.
V roku 2024 by mala začať výstavba ďalšej etapy rýchlostnej cesty R1 v úseku Banská Bystrica - Slovenská Ľupča a bude vyhlásené aj verejné obstarávanie na ďalšiu etapu Košické Oľšany - Košice, Šaca.
Predpokladaný začiatok samotnej stavby na úseku Žilina Brodno-Čadca je jún 2026.
Približne 3-kilometrový úsek rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča bude stáť takmer 90 miliónov eur. Stavať ho malo konzorcium Doprastav a Metrostav.
Na stavenisku úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna aktuálne pracuje súčasne takmer 40 žeriavov.
Za novelu v marci hlasovalo 137 poslancov Národnej rady SR. Na prelomenie veta bude potrebných minimálne 76 hlasov.
Česi a Poliaci nadväzujúce úseky práve dokončujú. My sme s výstavbou ešte ani nezačali.
Približne trojkilometrový úsek rýchlostnej cesty R1 by mal stáť takmer 90 miliónov eur.
O kysuckej diaľnici D3 sa hovorí už 23 rokov. Prvé reálne kroky pre jej dobudovanie však prichádzajú až teraz.
V Prešove aj Tvrdošíne sa môžu tešiť na nový obchvat, Kysučania na nový privádzač a uvidíme, ako to bude s predĺžením rýchlostnej cesty R1.
Informácie o predĺžení dokončenia tejto diaľničnej stavby až do konca roka 2025 označil minister dopravy za nepravdivé.
ĽUBOŠ PAVELKA: Problémy so subdodávateľmi materiálov a prác pri dielach financovaných z verejných zdrojov sa opakujú ako cez kopírovací papier.
Stavbárske rekordy sa nám spájajú najmä s Čínou. Teraz sa však pochlapili Indovia.
Tunel Višňové je momentálne strategickou a najdôležitejšou stavbou, spojenou s dokončením diaľnice D1.
Rýchlostná cesta bude mať dĺžku 13,5 kilometra.
Ide o technicky náročný úsek s dĺžkou niečo vyše 9 kilometrov, ktorého súčasťou bude 5 km dlhá mostná estakáda.
Spoločne so stavbármi spoločnosti Strabag Národná diaľničná spoločnosť (NDS) predstavuje projekt odpočívadla R4 Milhosť.
Novela zákona o mimoriadnych opatreniach pri výstavbe diaľnic napríklad ruší v presne špecifikovaných prípadoch odkladný účinok odvolania proti stavebnému povoleniu.
Obchvat Ružomberka v úseku Hubová - Ivachnová mal byť pôvodne dokončený v roku 2017, neskôr sa hovorilo o konci roku 2023.