Dopravu na D3 ochromí výstavba chýbajúceho úseku, ktorá potrvá roky. Okrem toho sú tu aktuálne opravy úsekov, budú trvať celé leto. Lepšie na tom nie je ani D2.
Všetky tri úseky kysuckej D3 a posledný nerozostavaný úsek na D1 Turany - Hubová pokračujú v príprave. Na všetkých prebieha verejné obstarávanie.
IGOR DANIŠ: Naši politici vedia krátkodobo „nadopovať“ svojich fanatických priaznivcov, len im treba pripomenúť, že žiadna rozhádaná krajina nikdy neprosperovala.
Najstaršia a najdlhšia česká diaľnica D1 vedie z Prahy cez Brno a Ostravu až do Poľska. Posledných 10 km odovzdajú v decembri predčasne.
Za strategické investície boli označené výstavby nových úsekov diaľnice D3, a to Žilina Brodno - Kysucké Nové Mesto, ako aj Kysucké Nové Mesto - Oščadnica.
V roku 2024 by mala začať výstavba ďalšej etapy rýchlostnej cesty R1 v úseku Banská Bystrica - Slovenská Ľupča a bude vyhlásené aj verejné obstarávanie na ďalšiu etapu Košické Oľšany - Košice, Šaca.
Predpokladaný začiatok samotnej stavby na úseku Žilina Brodno-Čadca je jún 2026.
Približne 3-kilometrový úsek rýchlostnej cesty R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča bude stáť takmer 90 miliónov eur. Stavať ho malo konzorcium Doprastav a Metrostav.
Na stavenisku úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna aktuálne pracuje súčasne takmer 40 žeriavov.
Za novelu v marci hlasovalo 137 poslancov Národnej rady SR. Na prelomenie veta bude potrebných minimálne 76 hlasov.
Česi a Poliaci nadväzujúce úseky práve dokončujú. My sme s výstavbou ešte ani nezačali.
Približne trojkilometrový úsek rýchlostnej cesty R1 by mal stáť takmer 90 miliónov eur.
O kysuckej diaľnici D3 sa hovorí už 23 rokov. Prvé reálne kroky pre jej dobudovanie však prichádzajú až teraz.
V Prešove aj Tvrdošíne sa môžu tešiť na nový obchvat, Kysučania na nový privádzač a uvidíme, ako to bude s predĺžením rýchlostnej cesty R1.
Informácie o predĺžení dokončenia tejto diaľničnej stavby až do konca roka 2025 označil minister dopravy za nepravdivé.
ĽUBOŠ PAVELKA: Problémy so subdodávateľmi materiálov a prác pri dielach financovaných z verejných zdrojov sa opakujú ako cez kopírovací papier.
Stavbárske rekordy sa nám spájajú najmä s Čínou. Teraz sa však pochlapili Indovia.
Tunel Višňové je momentálne strategickou a najdôležitejšou stavbou, spojenou s dokončením diaľnice D1.
Rýchlostná cesta bude mať dĺžku 13,5 kilometra.
Ide o technicky náročný úsek s dĺžkou niečo vyše 9 kilometrov, ktorého súčasťou bude 5 km dlhá mostná estakáda.