Rezort dopravy plánuje projekt, ktorý môže zmeniť dopravu v Bratislave – alebo len prehĺbiť dlh. Ako je to s tunelom Karpaty za 1,6 miliardy?
Slovenská doprava je v kritickom stave, no štát chce naliať milióny do poradcov. Sú PPP projekty dobrým nápadom?
Šetrenie štátu sa obracia proti nemu. Konsolidácia znížila rozpočet dopravy na minimum, ohrozuje výstavbu diaľnic, železníc aj údržbu ciest.
Nová daň za kamenivo môže zdražieť výstavbu ciest, mostov aj bytov. Obce varujú, že na to doplatia, kamenári zase že sa zníži aj naša konkurencieschopnosť.
Chýbajúce úseky D3 majú podpísané zmluvy - Kysučania sa ale musia strpieť obmedzenia, ktoré stavba prinesie. Po rokoch však uľaví kolabujúcej doprave regiónu.
Vláda potvrdila výstavbu zásadných obchvatov Záhoria, no pri aktuálnych opravách diaľnic sa šoféri ešte zapotia.
Mosty sa rozpadajú skôr, ako ich krajina stíha opravovať. Odborníci varujú, že už čoskoro môžu nastať vážne dopravné kolapsy, nestíhame ani s diaľnicami.
Tri chýbajúce úseky diaľnice D3 majú zhotoviteľa, no prinesú roky stavby, kolóny aj obmedzenia.
Slovensko rozkopalo cesty. Pribúdajú diaľnice aj obchvaty, no tempo prác a meškania nie je tak optimistické, ako tvrdí štát. Do konca roka pribudne 6 úsekov.
Severná tangenta mala pomôcť vyriešiť dopravné zápchy v Bratislave. Miliónový projekt však vyzerá byť v nedohľadne, čo ho brzdí?
Diaľnice D3 a D1 patria k strategickým tepnám Slovenska. Aktuálne sa ich stav pohol. D1 sa predĺži až na Ukrajinu, je v povoľovaní, a D3 hľadá staviteľa
Leto na cestách prinesie kolóny aj novinky – Slovensko opravuje mosty, modernizuje úseky a dokončuje nové kilometre diaľnic a rýchlostných ciest.
Na R3 čakali obyvatelia Oravy ako na soľ. Jej výstavbu predĺžila pandémia, tvrdá hornina aj preklad plynových rúr. Čo prinesie jej otvorenie?
Dopravu na D3 ochromí výstavba chýbajúceho úseku, ktorá potrvá roky. Okrem toho sú tu aktuálne opravy úsekov, budú trvať celé leto. Lepšie na tom nie je ani D2.
Všetky tri úseky kysuckej D3 a posledný nerozostavaný úsek na D1 Turany - Hubová pokračujú v príprave. Na všetkých prebieha verejné obstarávanie.
IGOR DANIŠ: Naši politici vedia krátkodobo „nadopovať“ svojich fanatických priaznivcov, len im treba pripomenúť, že žiadna rozhádaná krajina nikdy neprosperovala.
Najstaršia a najdlhšia česká diaľnica D1 vedie z Prahy cez Brno a Ostravu až do Poľska. Posledných 10 km odovzdajú v decembri predčasne.
Za strategické investície boli označené výstavby nových úsekov diaľnice D3, a to Žilina Brodno - Kysucké Nové Mesto, ako aj Kysucké Nové Mesto - Oščadnica.
V roku 2024 by mala začať výstavba ďalšej etapy rýchlostnej cesty R1 v úseku Banská Bystrica - Slovenská Ľupča a bude vyhlásené aj verejné obstarávanie na ďalšiu etapu Košické Oľšany - Košice, Šaca.
Predpokladaný začiatok samotnej stavby na úseku Žilina Brodno-Čadca je jún 2026.