Pracovné stroje sa včera vrátili na stavenisko križovatky Triblavina neďaleko Bratislavy.
Zanedbávaná diaľničná sieť na východnom Slovensku zažije v najbližších rokoch rozvoj.
MARTIN KOVÁČIK: Polemika, či bolo prvé vajce, alebo sliepka, sa dá použiť aj na rozvoj v regiónoch. Treba stavať cesty tam, kde je rozvoj, alebo tam, kde rozvoj nie je?
Slovensko, Česko, Maďarsko či Poľsko by mali dostať z Bruselu nové dôležité kompetencie. Krajiny by mohli viac rozhodovať o tom, na čo použijú eurofondy.
Šéf rezortu dopravy Árpád Érsek poskytol Pravde exkluzívny rozhovor o budúcnosti diaľníc na Slovensku.
Obyvatelia Ružomberku si tak skoro neoddýchnu. Diaľničiari v tomto roku razbu tunela Čebrať neobnovia. Stroje by v tuneli mali začať opätovne pracovať až začiatkom roka 2018.
MARIÁN REPA: Nedávna diskusia o výstavbe R2 sa zredukovala výlučne na ekonomickú efektívnosť vynaložených prostriedkov.
DUŠAN MLYNÁRIK: Veľký koláč sa ľahko delí a bez ťažkostí sa z neho odkrajuje. Keď sa väčšina minie a zostáva iba niekoľko kúskov, majiteľ si uvedomí, akú veľkú cenu majú!
Slovensko sa musí rozhodnúť, či utlmí výstavbu, alebo začne stavať na dlh. Eurofondy na všetko nestačia, do roku 2020 sú už rozdelené na rozostavané diaľnice.
Kolóny na každom vstupe do hlavného mesta, v rádiu naladený dopravný servis a ťažko skúšaná trpezlivosť vodičov.
Dokončenie diaľničného spojenia Bratislavy s Košicami sa opätovne posúva. Úsek na diaľnici D1 Turany – Hubová sa začne stavať najskôr v rokoch 2020 až 2022.
Regióny na juhu či východe Slovenska sa možno dočkajú diaľnic. Niekoľko miliárd eur plánuje vláda dodatočne vyčleniť práve na výstavbu najrýchlejších ciest.
Podľa poslankyne za hnutie OĽaNO-NOVA sa na Slovensku stavajú úseky diaľnic na povrchu drahšie ako tunel v Nemecku.
Miroslav Beka, šéf stavebnej spoločnosti Hochtief, v rozhovore tvrdí, že Slovensku dlhodobo chýba jednotná koncepcia prípravy diaľnic.
Vodiči smerujúci do hlavného mesta od soboty naplno pocítia prvé veľké obmedzenia, týkajúce sa ďalšieho rozširovania diaľnice D1.
Preťažené cesty v Prešove nezvládajú nápor kamiónovej dopravy. Počas týždňa sa na ulici dvakrát prepadla vozovka. Štát váha, ktorým smerom má vybudovať obchvat.
Prešovčania sa aktuálnymi protestami márne dožadujú štartu výstavbu roky očakávaného diaľničného obchvatu.
Pre rozvoj a príchod investícií je kľúčová kvalitná infraštruktúra. Automobilky na Slovensku prišli na miesta, kde základná diaľničná sieť vybudovaná je.
Kým diaľničné obchvaty Košíc a Bratislavy ide štát stavať lacnejšie, ako predpokladal, pri obchvatoch Čadce a Prešova sú podozrenia z predraženia.
Ktorý sen sa sníva Slovákom najdlhšie? Asi ten o plynulej diaľnici z Bratislavy do Košíc. Plány boli už pred druhou svetovou vojnou, reálne sa však táto spojnica narysovala pred päťdesiatimi rokmi.