Naďalej bola najväčšia koncentrácia výstavby v regióne okolo hlavného mesta.
IRIS KOPCSAYOVÁ: Minister životného prostredia má predovšetkým chrániť prírodu, Tomáš Taraba si však zrejme zmýlil rezort. Ako minister výstavby by sa uplatnil, možno by teda mal zmeniť flek.
Vládny materiál hovorí o veľkých projektoch nad 100 miliónov eur, ktoré budú vyhlásené za strategickú investíciu.
Predstavte si, že vám na dvere domu zaklope investor a povie, že pôjdete aj preč, lebo tu štát postaví priehradu. Presne k takej realite Slovensko smeruje.
V súčasnosti má diaľničná sieť v Česku približne 1 375 kilometrov. Cieľový stav je niečo málo vyše 2 000 kilometrov.
Keď to preženiem, pre materskú školu s desiatimi zamestnancami pri obstarávaní platia tie isté predpisy ako pre NDS so strategickými stavbami, hovorí Roman Osika.
Stará Petržalka bola najväčšou obcou v Československu, kde žilo vyše 14-tisíc obyvateľov. Celú ju zničili, aby na jej mieste postavili najväčšie sídlisko v strednej Európe.
Kopaničiarsky kraj, z ktorého vzišiel Štefánik, mizne. A s ním miznú aj najbohatšie a najohrozenejšie ekosystémy sveta.
S výstavbou D1 smerom na ukrajinskú hranicu a R4 na hranice s Poľskom sa chcú kompetentní poponáhľať. Pripravujú mnohé zmeny.
Trh túto abnormálnu situáciu sám nevyrieši, hovorí Pavol Kováčik, prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska.
V Bratislave chýbajú desiatky tisíc nových bytov. Územný plán ich výstavbe bráni.
Podľa Rašiho sú pozitíva v zjednodušení procesov povoľovania stavieb či v odstránení dvojstupňového povoľovania stavieb
IGOR DANIŠ: Skôr sa zdá, že samosprávam pri novom stavebnom zákone niekto riadne stúpil na kurie oko. Môžu prísť o rad výhod.
Predpokladané investičné náklady na výstavbu obchvatu v dĺžke 4 kilometrov boli takmer 15 miliónov eur.
Prví obyvatelia by sa podľa plánov developera mali do novej štvrte nasťahovať v roku 2024.
Pre civilné letectvo zabezpečil kabinet na základe schém štátnej pomoci viac ako 7,9 milióna eur.
Návrh zákona o výstavbe, ktorý je v medzirezortnom pripomienkovom konaní, prinesie radikálne zvýšenie poplatkov za povolenie stavby. Upozornil na to Inštitút urbánneho rozvoja (IUR).
Ministerstvo dopravy a výstavby má byť po novom už len ministerstvo dopravy.
Teplárne, ktoré zabezpečujú centralizované zásobovania teplom, by už nemali mať právo zastaviť stavebné konanie pri povoľovaní výstavby nových zdrojov tepla na vymedzenom území.
Podľa zhotoviteľa D4/R7 nečinnosť okresného úradu v prípade problémov pri výstavbe úseku D4 v Rači bude stáť milióny eur. Rovnako sa zbytočne navyšuje aj oneskorenie výstavby nultého obchvatu Bratislavy.