Slovenská rodáčka, vydavateľka Michaela Seewald, má za sebou kariéru úspešnej právničky. Pred pár rokmi sa pustila do odvážneho projektu.
Vzdelávanie a mentoring - témy, ktoré rezonujú v spoločnosti výrazným spôsobom.
Od konca roku 2018 sa dajú učiť cudzie jazyky aj pomocou zábavnej aplikácie WocaBee, za ktorou stojí slovenský programátor Michal Ošvát pochádzajúci z obce Tužina.
Čo ponúkajú študentom ako pridanú hodnotu do budúcnosti na Slovenskej poľnohospodárskej univerzite (SPU) v Nitre? Pýtali sme sa rektorky Klaudie Halászovej.
Mladým ľuďom nie je ľahostajné, aké vzdelanie môžu získať na vysokých školách. Potvrdil to vlaňajší prieskum Slovenskej akreditačnej agentúry pre vysoké školstvo (SAAVŠ).
Kritické myslenie, digitálne zručnosti a orientácia v možnostiach súčasného sveta sú oporné body pripravovanej zmeny s názvom Vzdelávanie pre 21. storočie.
Aspoň základy vedeckého myslenia sú nevyhnutné na pochopenie moderných technológií, robenie informovaných rozhodnutí o zdraví, ale aj pri filtrovaní rôznych bombastických správ.
Agentúra Focus zrealizovala prieskum o dosahoch pandémie na školstvo. Ukázal zhoršenie psychického stavu učiteľov i vedomostné zaostávanie žiakov.
Nemám talent, nemám čas, na jazyky nie som, príliš sa hanbím. Takéto a podobné obavy vám pri učení veľmi nepomôžu. Prinášame tipy, ako sa ich zbaviť.
Znalosť angličtiny sa stala samozrejmosťou. Výhodou je ovládanie každého ďalšieho jazyka, v našich zemepisných šírkach určite aj nemčiny.
Búrlivé pandemické obdobie mení aj pracovný trh. Akých absolventov vysokých škôl firmy najviac potrebujú a na aké smery by sa mali študenti zameriavať?
Pre budúcnosť ekonomiky budú kľúčoví schopní ľudia s technologickými zručnosťami. Tie mnohým chýbajú. Firmy sa preto snažia "vychovať" si budúcich zamestnancov.
Český projekt ‘Tatra do škôl‘ má ambíciu preraziť v slovenských podmienkach.
Niet pochýb o tom, že dnešný svet patrí technológiám a inak to nebude ani v budúcnosti. Súčasné turbulentné časy rýchlo menia aj záujem firiem o absolventov škôl.
ZUZANA KUSÁ: Vďaka známkam rodičia vedia, či nie je nutné preorganizovať denný poriadok a povinnosti, vyhrnúť si rukávy a zapojiť sa do dovzdelávania detí. Ale bez známok?
GEJZA SITKEY: Žiaci na druhom stupni ZŠ úplne strácajú záujem o výučbu a zjavne u nich absentuje vnútorná motivácia učiť sa a niečo v jednotlivých predmetoch dokázať.
SILVIA PORUBANOVÁ: Nástrojom na zabezpečenie práva na vzdelanie, prístupu k vzdelaniu je predovšetkým účasť na školskej dochádzke, formulovaná ako povinnosť.
V letných školách si žiaci užijú aj rôzne voľnočasové aktivity.
Doobeda programujú roboty z lega, skúmajú rôzne technológie a poobede sa vzdelávajú na rôznych prednáškach.
IGOR DANIŠ: Nedostatočné finančné ohodnotenie je z jednou príčin, prečo prácu učiteľa časť spoločnosti nedoceňuje, neváži si ju.