Ani českú Škodu neobišiel začiatkom šesťdesiatych rokov ošiaľ z rotačného Wankelovho motora. Našťastie to nevyšlo.
Mazda po vyše desiatich rokoch privedie na svet športové kupé s rotačným motorom.
Šéf Mazdy Katsuhiro Moro na autosalóne v Tokiu oznámil, že po šiestich rokoch obnoví tím na vývoj rotačného motora.
Wankelov rotačný motor síce položil na lopatky NSU, takmer kvôli nemu skrachoval Citroën a ďalšie automobilky počítali astronomické straty. Len jedna značka mu ostala verná.
Je to neuveriteľné, ale Mazda napriek všetkým nepriaznivým okolnostiam stále pracuje na rotačnom motore.
Mala to byť revolúcia v konštrukcii motorov. Skončilo to ale úplne inak.
Mazda vrátila Wankel na scénu v plug-in hybridnom SUV MX-30. Podobne to môže byť aj s novým kupé.
Návrat rotačného Wankelu pod kapotou plug-in hybridnej Mazdy MX-30 nebol jednoduchý.Konštruktéri museli prekonať množstvo problémov.
Jediná elektrická Mazda dostala novú verziu vybavenú predlžovačom dojazdu. A nie obyčajným.
Na autosalóne v Bruseli ukáže Mazda hybridnú verziu crossoveru MX-30. A spolu s ňou sa po celej dekáde vráti aj rotačný Wankel!
Priaznivci technologickej avantgardy môžu otvárať šampanské. Rotačný motor sa vracia na scénu. Ale nie tak, ako by si to predstavovali.
Mazda sa napriek konzervatívnemu prístupu neplánuje vzdať európskeho trhu.
Priaznivci technologickej avantgardy môžu otvárať šampanské. Rotačný motor sa vracia na scénu. Nečakajte ho však pod kapotou športového kupé.
Kultové kupé Mazdy s rotačným motorom nedá spávať fanúšikom značky a ani vedeniu samotnej automobilky.
Wankelov motor je momentálne mŕtvy. Austrálska spoločnosť REDA si však myslí, že rotačný princíp má predsa len šancu.
Možno vás už nebaví čítať správy o znovuzrodení Wankelovho motora. Mazda mnohé naznačovala, zároveň správy poprela. Teraz tu však máme zaručenú informáciu. Wankel sa naozaj vráti. Ale nie tak, ako sme ho v minulosti poznali.
Tak predsa. Po mnohých protichodných informáciách o budúcnosti Wankelovho motora japonská Mazda potvrdila, že v Tokiu predstaví koncept poháňaný rotačným agregátom. A nejde len o exhibíciu. Dostať sa má do výroby.
Od konceptu RX-Vision si mnohí fanúšikovia japonskej automobilky veľa sľubovali. Lenže výkonný riaditeľ Mazdy Masamiči Kogai príchod akéhokoľvek športového modelu odmietol.
Revolučný Wankelov motor americkej spoločnosti LiquidPiston poháňa zatiaľ len motokáru. Autori mu však predpovedajú svetlú budúcnosť. Tvrdia, že v ňom vyriešili väčšinu jeho nevýhod.
Japonská Mazda pokročila vo vývoji novej generácie rotačného motora. Nasvedčujú tomu patenty, ktoré si dala registrovať v USA. Motor dostane po rokoch opäť turbo a bude otočený naopak. Výkon by mohol narásť až na 400 koní.