Japonská Mazda pokročila vo vývoji novej generácie rotačného motora. Nasvedčujú tomu patenty, ktoré si dala registrovať v USA. Motor dostane po rokoch opäť turbo a bude otočený naopak. Výkon by mohol narásť až na 400 koní.
Príchod novej generácie Wankelovho motora je zahalený rúškom tajomstva. Teraz sa ale zdá, že svitá na lepšie časy.
Osud Wankelu, ktorému ostala verná už len Mazda, aj keď v súčasnosti bez modelu s rotačným motorom, je nejasný. Podľa najnovších informácií britského Autocaru vraj však svitá nádej.
Tyson Gavin, inžinier z Engine Labs, pracuje na 12-rotorovom motore, pri ktorom by mal byť 16-valec z Bugatti Veyron len detskou hračkou. Cieľom je 5 000 koní.
Nad budúcnosťou nástupcu kupé Mazda RX-8 s Wankelovým motorom sa rozplývajú mračná. Podľa britského Atocaru príde dokonca skôr, ako sa predpokladalo. Aj s Wankelom.
Priaznivci Wankelovho motora budú asi trochu zaskočení. Vráti sa, ale nie pod kapotou nástupcu športového modelu RX-8. Naplánovanú má celkom inú kariéru.
Mazda finišuje s vývojom novej generácie rotačného motora. Problémy s emisiami a so spotrebou by mali byť minulosťou.