Osud Wankelu, ktorému ostala verná už len Mazda, aj keď v súčasnosti bez modelu s rotačným motorom, je nejasný. Podľa najnovších informácií britského Autocaru vraj však svitá nádej.
Tyson Gavin, inžinier z Engine Labs, pracuje na 12-rotorovom motore, pri ktorom by mal byť 16-valec z Bugatti Veyron len detskou hračkou. Cieľom je 5 000 koní.
Nad budúcnosťou nástupcu kupé Mazda RX-8 s Wankelovým motorom sa rozplývajú mračná. Podľa britského Atocaru príde dokonca skôr, ako sa predpokladalo. Aj s Wankelom.
Priaznivci Wankelovho motora budú asi trochu zaskočení. Vráti sa, ale nie pod kapotou nástupcu športového modelu RX-8. Naplánovanú má celkom inú kariéru.
Mazda finišuje s vývojom novej generácie rotačného motora. Problémy s emisiami a so spotrebou by mali byť minulosťou.