Európska komisia hasí požiar po tom, čo nemecký minister dopravy Volker Wissing vypustil "dieselového džina" z fľaše.
Uplatňovať aktuálne normy na autá schválené podľa starších pravidiel je nelogické a ide o porušenie zákazu retroaktivity v právnom systéme.
Reálna premávka je oveľa zložitejšia, ako sa dá nasimulovať v laboratóriu alebo pri testovacej jazde. Preto sa údaje o normovanej spotrebe líšia od tej skutočnej.
Európa sa ženie do najväčšieho emisného klamstva. Metodika merania emisií WLTP umožňuje totiž „zástrčkovým“ hybridom ohýbať realitu tak, ako nikdy predtým.
Elektrický derivát kórejského crossoveru sľuboval zákazníkom úctyhodný dojazd. Pri meraní spotreby energie však došlo k chybe a pôvodný údaj museli opraviť. Chyby sa dopustila externá firma.
Podľa Európskej asociácie výrobcov automobilov ACEA nie sú naftové motory na odpis. Môžu dokonca prispieť k čistote ovzdušia.
To, čo mnohí predpovedali, sa v septembri stalo realitou. Umelé augustové registrácie rozhádzali európsky rebríček najúspešnejších značiek na nepoznanie.
Od septembra platí pre všetky autá predávané v EÚ nová homologizácia, obsahujúca aj test emisií WLTP. Práve táto procedúra má dať spotrebiteľovi objektívnejšiu informáciu o reálnej spotrebe. No automobilky veselo udávajú konzumáciu paliva podľa starej normy NEDC. Ako je to možné?
Augustové výsledky predaja áut v Európe nemožno brať celkom vážne. Karty zamiešal príchod novej procedúry merania spotreby WLTP. Tá splodila extrémy obrovského rastu.
Záujemcovia o kúpu konkrétneho nového auta môžu obísť naprázdno.
Z novej procedúry merania spotreby a emisií WLTP majú automobilky hlavu v smútku. Dočasne vyraďujú v Európe z ponuky modely, ktoré nestihli homologizáciu. A nie je ich málo. Týka sa to aj európskej automobilovej jednotky.
Automobilovým výrobcom dýchajú na krk takmer nesplniteľné emisné limity. A tak opäť klamú. Kuriózne však je, že presne opačným smerom.
Kauza Dieselgate spustila lavínu, ktorá sa doteraz nezastavila. Okrem toho sa blíži platnosť novej emisnej normy Euro 6d a Európska únia zavádza aj novú metodiku merania spotreby WLTP. Pre BMW to znamená škrty v ponuke motorov. Naftové však zostávajú.
V nasledujúcich mesiacoch zmizne z ponuky automobiliek množstvo výkonných modelov, ale aj mnohé motory. Dôvodom je nastupujúca emisná norma Euro 6c a nový merací cyklus WLTP.
Nová metodika merania spotreby WLTP platná od septembra robí automobilkám vrásky na čele. A hlbšie, ako predpokladali. Dokladujú to výsledky testu spotreby malého VW Up! GTi.
Ako donútiť výrobcov áut k pravdivým údajom o spotrebe paliva? Brusel zvažuje povinnú montáž meračov spotreby od roku 2020.
Od septembra platí v Európe nová procedúra merania normovanej spotreby WLTP. A automobilovým výrobcom už začína robiť vrásky na čele.
Nová metodika merania spotreby áut by mala začať zatvárať nožnice medzi katalógovou a reálnou konzumáciou paliva. Cyklus označený skratkou WLTP ráta aj s testami v bežnej premávke.
Bruselský tlak na emisie zaviedol automobilových výrobcov do slepej uličky. Zmenšovanie objemov motorov, takzvaný downsizing, funguje totiž viac v laboratóriu ako na ceste. Nová metodika merania spotreby však urobí týmto hrám koniec. Objemy motorov porastú. A nebude to lacné.
Francúzsky koncern PSA Peugeot/Citroën splnil svoj sľub. Spolu s nezávislou organizáciou Transport & Environment odmeral produkciu emisií CO2 v reálnej prevádzke. Tá sa líši od oficiálnych údajov, súčasnej metodiky NEDC, od 22,5 až do 55,6 %. Je to ale prekvapenie?