Od roku 2030 sa mali vo Veľkej Británii predávať len elektromobily a plug-in hybridy. Po novom sa však po tomto termíne budú ďalej predávať aj full- a mild hybridy, ktoré mali byť zakázané.
Ľudovci chcú nielen revíziu zákazu áut so spaľovacími motormi, ale aj zrušenie prísnejších emisných limitov.
Napriek snahe lobistických skupín zmierniť plány vyradenia spaľovacích motorov, EÚ zatiaľ neprijala žiaden nový scenár.
Podľa šéfa BMW Olivera Zipseho sa treba riadiť "technologicky agnostickým prístupom", ktorý by nepreferoval iba elektromobily.
Strana Liga chce chce zaviazať talianskych poslancov, vládu aj europoslancov, aby konali v prospech zrušenia zákazu spaľovacích motorov.
Podľa rakúskeho kancelára Karla Nehammera je načase opäť spraviť z Európy atraktívne miesto vhodné na podnikanie.
Zdalo sa, že novým autám so spaľovacím motorom zvoní umieračik, ale nemusí to tak byť.
Podľa Christiana Lindnera by mali po roku 2035 fungovať popri elektromobiloch aj autá, využívajúce syntetické palivá a biopalivá.
Europoslanci prekvapivo odhlasovali, že elektromobily už nebudú považované za bezemisné autá.
Carlos Tavares, šéf Stellantisu, tvrdí, že voľby do Európskeho parlamentu ako aj prezidentské voľby v USA môžu spomaliť nástup elektromobilov.
Asociácia chce bojovať proti obmedzovaniu dostupnosti nových áut. Jej ambasádorom sa stal známy herec David Suchařípa.
Európska únia chce pre povolenie spaľovacích motorov so syntetickými palivami navrhnúť kritériá, ktoré fakticky nie je možné splniť.
Kým väčšina predstaviteľov EÚ a jej členských štátov je z elektromobility nadšená, viacero odborníkov dvíha varovný prst pred unáhlenou a nepripravenou transformáciou.
Európsky parlament môže schválený zákaz spaľovacích motorov od roku 2035 ešte posunúť alebo zrušiť. Ako budú hlasovať naši europoslanci?
Národná rada SR schválila vo štvrtok stanovisko parlamentu k európskemu zákazu výroby nových spaľovacích motorov po roku 2035.
Proti zákazu spaľovacích motorov sú tri štvrtiny Čechov. Najviac ho podporujú mladší vo veku 18 až 34 rokov.
Vláda je podriadená parlamentu a musí plniť jeho pokyny, podotkol Kollár s tým, že ministerstvo životného prostredia nerešpektovalo rozhodnutie NR SR.
Analytik Stanislav Pánis tvrdí, že snaha Európy o uhlíkovú neutralitu je environmentálnym pokrytectvom.
Zdá sa, že dominový efekt sa už začal. Po Nemcoch žiadajú ďalšie výnimky Taliani.
Podľa prieskumu medzi 600 odborníkmi z oblasti výroby a predaja áut sú legislatívne termíny na prechod k elektrickým autám nedosiahnuteľné.