Národná rada SR schválila vo štvrtok stanovisko parlamentu k európskemu zákazu výroby nových spaľovacích motorov po roku 2035.
Proti zákazu spaľovacích motorov sú tri štvrtiny Čechov. Najviac ho podporujú mladší vo veku 18 až 34 rokov.
Vláda je podriadená parlamentu a musí plniť jeho pokyny, podotkol Kollár s tým, že ministerstvo životného prostredia nerešpektovalo rozhodnutie NR SR.
Analytik Stanislav Pánis tvrdí, že snaha Európy o uhlíkovú neutralitu je environmentálnym pokrytectvom.
Zdá sa, že dominový efekt sa už začal. Po Nemcoch žiadajú ďalšie výnimky Taliani.
Podľa prieskumu medzi 600 odborníkmi z oblasti výroby a predaja áut sú legislatívne termíny na prechod k elektrickým autám nedosiahnuteľné.
Slovensko by sa malo pridať k Nemecku, Poľsku, Taliansku a Česku, požadujúcim, aby elektrina do budúcna nebola jedinou alternatívou.
Nemecko nemieni dopustiť, aby v roku 2035 došlo k úplnému zákazu predaja áut so spaľovacími motormi.
„Je absurdné, ako o téme mlčí poverený premiér Eduard Heger a poverený minister životného prostredia Ján Budaj (obaja Demokrati),“ tvrdí Sulík.
Proces konca spaľovacích motorov v Európe možno nebude taký hladký, ako si Brusel predstavoval.
Súčasnú podobu zákazu spaľovacích áut popri Nemecku a Taliansku odmieta už aj Poľsko a Bulharsko.
Najväčšia ekonomika Európy žiada o výnimky zo zákazu spaľovacích motorov od roku 2035.
Carlos Tavares je známy kritikou nútenej elektrifikácie. Najnovšie označil pravidlá únie za „idiotské“. Dovádzajú ho vraj do šialenstva.
Zákaz spaľovacích motorov od roku 2035 pripomína tak trochu veštenie z krištáľovej gule. Nik totiž netuší, či bude EÚ na takúto transformáciu o 13 rokov pripravená.
Je to definitívne. Od roku 2035 bude v celej Európskej únii zakázané predávať autá spaľujúce benzín alebo naftu. Výnimiek je minimum.
Carlos Tavares varoval politikov, že ak kvôli drahým elektromobilom odoprú strednej triede prístup k slobode pohybu, budú čeliť vážnym sociálnym problémom.
Európska automobilová veľmoc, Nemecko, sa postavilo proti plánom EÚ zakázať od roku 2035 predaj áut tankujúcich benzín a naftu.
EÚ chce radikálne znížiť emisie CO2 v osobnej doprave. Profesor z Technologického inštitútu v Karlsruhe však tvrdí, že odhady sú nesplniteľné.
Radikálny prechod na elektromobilitu môže byť pre európsku ekonomiku katastrofou.
Zákaz spaľovacích áut aktivistom už nestačí, ešte pred ním chcú aj zákaz reklám na fosílne palivá.