Z hľadiska predaja áut má za sebou Európa najhorší október od začiatku vedenia štatistík.
Zmenu na čele rebríčku najpredávanejších áut bolo možné očakávať. V prvej päťke zrejme do konca roku príde aj k ďalším.
V rebríčku majú po troch zástupcoch až dve automobilky. Oproti polroku z neho vypadol Grandland X, nahradila ho Toyota C-HR.
Predaj áut v Európe bol v septembri katastrofálny a Slovensko nie je výnimkou. Ani situácia za prvých deväť mesiacov nevyzerá ružovo.
Za prvý polrok medziročne na Slovensku stúpol predaj áut, avšak iba veľmi mierne. Výsledky za rok 2019 sú naďalej v nedohľadne.
Za prvých šesť mesiacov tohto roku sa na Slovensku predalo len 432 elektromobilov. Najviac z nich bolo značky VW.
Aj v Rumunsku sa predávajú autá s nižšími priemernými emisiami, než na Slovensku.
Prvé tri mesiace boli z hľadiska predaja automobilov naozaj ťažké. Komplikovali ich zatvorené showroomy aj čipová kríza.
Predaj áut je slabý nielen na Slovensku, ale v celej Európe. A nič nenasvedčuje tomu, že situácia by sa mala v najbližších mesiacoch zlepšiť.
Pokles registrácií nových áut je na Slovensku ešte vyšší, než priemer Európskej únie.
Stredná trieda má na Slovensku už roky dva dominantné modely a ani koronakríza na tom nič nezmenila.
Malé autá boli kategóriou, ktorá v krízovom roku nezaznamenala tak výrazný prepad, ako iné.
Medziročný pokles predaja nových áut na Slovensku zaznamenal jeden z najstrmejších prepadov v rámci celej Únie.
Na Slovensku sme v januári zaznamenali jeden z najväčších medziročných poklesov predaja áut spomedzi všetkých európskych krajín.
Slovenský trh zaznamenal v roku 2020 medziročný pokles na úrovni jednej štvrtiny, niektoré značky si však výrazne polepšili.
Nové autá v showroomoch síce nájdete, no väčšinu z nich si momentálne nekúpite. Budete si na ne musieť počkať pár týždňov.
Neexistuje zatiaľ žiadny právny dokument, ktorý by nariaďoval testovanie na nový koronavírus u veľkých firiem, tvrdí Ján Pribula, generálny sekretár Zväzu automobilového priemyslu SR.
Po koronakríze môže várobu áut na SLovensku ohroziť aj praktické nastavenie spolupráce medzi EÚ a Veľkou Britániou.
Elektromobily sú dočasné riešenie, dlhodobo perspektívnejším palivom je vodík, tvrdí Jaroslav Holeček zo ZAP SR.
Zväz automobilového priemyslu SR kritizuje postup schvaľovania novely zákona o dani z príjmov v parlamente.