Zväz automobilového priemyslu SR kritizuje postup schvaľovania novely zákona o dani z príjmov v parlamente.
Z pohľadu poklesu registrácii nových áut medzi dvoma po sebe idúcimi mesiacmi ide v októbri o vôbec najstrmší prepad v tomto roku.
Tohtoročná pandémia dala poriadne zabrať aj trhu s autami. Na Slovensku klesli predaje za prvých osem mesiacov o 31 %.
Návrat je opatrný. Predaje z minulého roku sú v nedohľadne.
Vlaňajší automobilový trh na Slovensku skončil rekordom. Pozrite si rebríček značiek aj 40 najpredávanejších modelov.
Rebríčku najpredávanejších áut kraľuje Škoda, Dacia a SUV. Nafte a elektrine sa naopak nedarí.
Tento rok akoby sme sa nemali na čo sťažovať. Musí sa nám dariť, pretože predaje áut opäť rastú. Najmä v lete vyleteli štatistiky registrácií na rekordné čísla. Je to ale naozaj tak?
Aj slovenský automobilový trh zasiahli vlani dôsledky novej homologizácie vozidiel podľa WLTP. To však nezmenilo nič na tom, že sme kúpili viac áut ako v roku 2017.
Vlani sa na tisíc obyvateľov vyrobilo 198 nových áut. V porovnaní s 2017 ide o nárast o osem vozidiel a Slovensko si upevnilo pozíciu automobilovej veľmoci.
Zdá sa, že Slováci nemajú hlboko do vrecka. Nakupovali sme totiž drahé SUV. Lídrom je stále Škoda. Darí sa však aj Kórejčanom, Suzuki či Dacii. Pozrite si štatistiky.
Vylúčili, že by sa situácia mohla akokoľvek dotknúť pacientov.
Ani tento rok nie je výnimkou. Predaje osobných áut rastú nepretržite. Slovenskému trhu kraľuje Škoda a jej Fabia. Do popredia sa však stále viac derú Kórejčania, Suzuki a Dacia.
Motoristi na Slovensku si zaregistrovali v apríli 7 272 nových osobných automobilov, čo medziročne predstavuje mierny pokles o 0,08 %.
Zväz automobilového priemyslu SR očakáva podľa doterajších výsledkov rastúci trend registrácií vozidiel.
Autá sme kupovali najviac za posledných sedem rokov. Vlani si totiž našlo majiteľov až 77 948 osobných vozidiel. Jednotkou je Škoda, ktorá má v prvej desiatke hneď tri modely. A to na čele. Nasledujú Volkswagen a Hyundai.